Nashville- the city of countrymusic

Det har nu blivit dags för oss att lämna Nashville bakom oss och bege oss mot Memphis där vi ska spendera helgen. 

Nashville har fått mig att älska södern. Kunde inte blivit ett bättre första möte med den här delen av USA. Vilken fantastisk stad. Vi har bott hos Kira och Jeff som vi hittade på Couchsurfing. Vilket innebär att vi har bott i Nashville nästan helt gratis. Vi har bjudit de på middag två gånger och det va inget vi behövde göra. 

Vi har mestadels hängt i downtown Nashville, där man kan besöka mängder av olika musik museum av olika slag. Vi har varit inne på Johnny Cash museum som får 4 stjärnor av mig. Det va lite svårt att veta var man skulle gå, inga direkta anvisningar. Igår besökte vi farmers Market, och så var vi uppe i Capitol building. 300 trappsteg enkel väg. Tjoohoo träningsvärk idag. 

Jag tänker låta bilderna tala för sig själv. Tack Nashville för den här veckan, jag är ganska säker på att jag kommer komma tillbaka. 













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0