Hello there Elvis.

Igår efter frukost hoppade vi in i bilen och ställde gpsen på Graceland. Elvis bostad för er som inte vet. Vi dividerade fram och tillbaka över vilken biljett vi skulle köpa, olika priser för vad man får se och inte se. Jag bestämde mig ganska snabbt för att jag ville se flygplanen som han ägt. Vilket jag i efterhand är väldigt glad över. Shit vilken lyx. Handfatet och bältesspännena var i 24K guld! 

Vi fortsatte sedan mot bilmuseet innan vi fick ställa oss i en låååång kö för att bussas upp till själva huset. Väl där fick vi köa lite till innan vi äntligen fick komma in. Oj jösses! Vet inte var jag ska börja? Det hängde kristallkronor i nästan varje rum, mycket var guldpläterat och specialtillverkat för att passa in i just det rummet. Bland annat soffan i musikrummet som va nästan 5 meter lång! I källaren fanns ett rum där allt var klätt i tyg, samma mönstrade tyg. (Se bild nedan) det va som om man var drogad när man kom in där, allt så likadant ut. Jösses! Det häftigaste rummet var nog det välkända djungelrummet. Som började redan i trappan upp från källaren där väggar tak ovh golv var klätt i en grön heltäckningsmatta... 


Planet Lisa-Marie. 



Elvis motto TCB. Taking care of business. 




Musikrummet. 


"Extacy"rummet 


Trappan upp till djungelrummet ;) 


Djungelrummet 



The golden room - minst 150 guldplattor 









Kommentarer
Postat av: Stefan

Häftigt

2016-06-26 @ 16:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0