SF in my heart.

jag har haft ännu en fantastisk helg med mina fantastiska vänner i SF. Denna gången fick jag även göra stan ösäker med Jenny (som åkte för lite mer än en vecka sen, kul att äntligen ses igen) Vi var turister och åkte till utsiktsplatsen Twin Peaks och sen till baker Beach (där man får en fantastisk utsikt över Golden Gate Bridge) jag glömde min kamera i Seattle, så Justin kan du skicka bilderna till mig så mina vänner kan få ta del av de? :D 
 
Annars gjorde vi inte mycket, umgicks, hängde i parken, åt pannkakor och sen helt plötsligt slog kl 19 i söndags och jag var tvungen att ännu en gång ta tåget till flygplatsen för att flyga hem. Det känns konstigt att veta att jag inte kommer kunna åka tillbaka till min favoritplats på nästan 2 månader, jag vet helt ärligt inte hur detta ska gå. Jag funderar redan på vilken helg i november som funkar för mig att åka ner, planen var den 16 men då ska vi ju till Vegas (och det är inget som kan rubbas på, haha) 
 
Igår var jag trött så jag visste knappt var jag hette, pga en liten flygförsening hem från SF i söndags kväll kom jag inte hem förns 02.00 och sen kunde jag omöjligt sova eftersom det var så kallt att jag skakade tänder. Efter ungefär 40 minuter beslutade jag mig för att ja jag behöver ta mig pjamas, så upp på med Elins sockar, pjamas byxor och en tjocktröja, tänkte när jag tog på mig den att jag lär ju vakna inatt och behöva ta av mig den, det behövde jag inte utan vaknade så snällt med tröjan på när alarmet ringde kl 07.52. När S var i skolan hade jag planerat att sova, det blev inte så mycket med det. Jag duschade och packade en till väska som ska med hem till Sverige, nu återstår bara att se om den håller vikten eller inte (Victoria har med sig min våg tillbaka ikväll, så upp till bevis) gör den inte det har jag problem! :( Helt plötsligt var klockan så mycket att jag fick springa till bilen för att inte bli sen till S skola. Väl hemma åt vi lunch och sen somnade S och vilade i 4 timmar, jag sov på soffan 3-3,5 av dessa :D FANTASTISKT! att få ta en nap när man är riktigt trött är det bästa som finns, jag ska napa varje dag hemma i Sverige :D 
 
Igår kväl var det dags för "fancy middag" med Jen och Kev. Detta för att fira att jag varit här i ett år :) grannen var barnvakt (och jag insåg när vi satt där att det är första gången på ett år som vi äter middag ute utan S) Middagen var fantastiskt god, stek och bakad potatis ! Mmm! Efter middagen påväg hem, stannar Kev i korridoren och säger STOP, we have to watch this. Det var amrikansk fotboll på tvn och Seattle spelade mot Greenbay (som var i final förra året) det stog 7-12 och Seattle hade bollen :) För en touchdown får man 6 poäng, och det var det enda Seattle behövde för att vinna. Detta hände med 2 sekunder kvar av matchen, dock vinkade en dommare touchdown och en inte. Så det var några nervösa minuter innan de båda vinkar för TOUCHDOWN! Seattle Saehawks vann över Greenbay packers med 13-12!!! Detta är sjukt stort, speciellt med tanke på att Seattles fotbollslag inte är en bra lag :D det kanske kan bli en spännande säsong trots allt:D 
 
Idag har vi varit på gymnastik, kallt och äckligt är det där. Det luktar fötter :( USCH! jag tog med mig en filt idag, vilket jag var väldigt glad över (sist satt jag och hackade tänder för att det var så kallt) Sen tog vi oss en tur på cykeln innan det var dags för lunch och sen vila, S sover och jag försöker plugga. Men har tappat motivationen och funderar på att helt enkelt ge upp för idag. (förutom att frugan min ska läsa igenom allt ikväll för att se om det låter okej eller inte :D) Nu borde jag stänga ner detta och gå och byta om. Hannas gamla värdfamilj har nämligen bjudit in mig och Victoria på middag ikväll, skoj att vi håller kontakten trots att hanna inte är här (jag önskar dock att du vore här hanna)
 


 
kanske världens finaste utsikt?!?? 
 
 
 
Justin vid Twin Peaks. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0