det här med att vara i tid.

det här med att vara i tid är något invånarna i detta land inte har fått en läxa i av sina föräldrar när de var små. jag vet inte om det gäller alla, men många jag har pratat som (som är icke amrikanare) har samma uppfattning som jag. Om man ska vara hemma 17 så ska man va hemma 17 inte 17.30 eller 17.10 för delen! jag hatar att va sen, och det har hänt mig kanske max 10 gånger i mitt liv att jag varit sen till något och då har det i kanske 9 av fallen inte varit på grund av mig.

jag har denna veckan jobbat till 17.30 (minst!) varje dag. det är inte det att jag inte kan jobba längre än till 17, det spelar mig ingen större roll. men att jag inte får reda på detta innan jag börjar jobba över retar mig så in i helvete. och om man vet med sig att man blir sen kan man inte skicka ett sms då. hur svårt är det och hur lång tid tar det??!!

idag är ingen bra dag, jag är irriterad på det mesta och de flesta. försökte dränka sorgerna i shopping med Victoria på för middagen. det funkade för stunden, men sen råkade jag kolla mitt konto och då blev jag ännu mer deprimerad än innan. det blev 2 st bikinis och 3 par trosor :) nu är jag redo för sommaren.

nu ska jag dränka mina sorger i djungelvrål och en film, hoppas det funkar bättre än shoppingen!

imorgon åker jag till Vancouver BC, Canada. Hm, vet inte hur jag ställer mig till denna resa? kan skriva mer imorgon eller sen när jag inte är så bitter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0