Going back home.

Nu sitter jag på flyget hem från Boston. En jävlig flygresa, och jag har ingen aning om hur länge jag har suttit på det här flyget. Men jag tror att jag har två timmar kvar. (När ni läser det dock lär jag va hemma igen, eftersom jag inte vill betala för Internet man kan använda ombord) Vi har haft en fantastiskt bra semester i Newport, RI och Boston MA. Jag är nästan lite ledsen över att det är över redan, men va gör det egentligen. För på fredag tar jag semester igen och åker till San Francisco för att hälsa på en kär vän!

Så vad har nu hänt sen i torsdags morse,
Vid 7.20 i torsdags morse lämnade vi vårt hem för att bege oss mot flygplatsen. Detta var ingen bra ide alls, motorvägen var som en parkeringsplats och min värdpappa ringde till och med för att kolla vilka alternativ vi hade om vi missade vårt flyg. Vi kom fram till flygplatsen med 5 minuters marginal och fick springa till gaten där de hade gjort final call 3 gånger och ropat efter oss i högtalarna! Jag blir hyperstressad av att va sen till flyget, det har jag nog fått av min mamma, en bra egenskap som jag gillar. I vilket fall som helst, väl på planet somnar jag och när jag vaknade var det bara 3 timmar kvar. Jag bestämde mig då för att kolla Beck – Mannen med ikonerna och sen hann jag även se halva Definately maybe. Väl framme i Boston mötte vi upp S farmor och farfar för att köra till Newport som ligger 1,5 timma från Boston.

På fredagen gick vi runt och kollade på hur på dagen innan det var dags för clambake. Bästa festen jag någonsin varit på :D VI tog en färja till Rose Island där det väntade välkomstpaket, vin, dans, trevligt sällskap, karaoke med kanske framförallt HUMMER och MUSSLOR! Jag hade så galet roligt, sen att jag sjöng en liten sång för 96 (!) personer försöker jag glömma. Det kanske värsta är att det hela finns på film, men vad gör man inte för sitt värdbarn. Vill de sjunga Moves Like Jagger så är det väl bara att ställa upp antar jag : ) tyvärr var det väl så att jag sjöng mer än S gjorde. Men vi fick stående ovationer :D Kvällen avslutades dock inte på bästa sätt, på bussen hem från färjan till hotellet där vi skulle bli avsläppta insåg jag att jag höll på att kissa ner mig. Så jag bestämde mig för att springa in på hotellet och låna toaletten, väl där tappade jag min telefon i marken. Vilket sker ungefär en gång om dagen så det var bara en tidsfråga innan displayen skulle spricka. Dagen var kommen, min Iphone är kvaddad! Jävlahelvetesskit!!!! Jag var galet förbannad, tur att jag druckit vin annars hade jag väl skrikit högt där inne på Mariott!  

På lördagen kollade vi in lite hus igen, I Newport är alla hus GIGANTISKA. Det är helt sjukt. Innan det på kvällen blev dags för de vuxna att åka på bröllop och för mig och S att hänga hemma. Eftersom Mark Zuckerberg inte dök upp på clambaken så bad jag min värdpappa fota honom på bröllopet, han dök dock inte upp där heller, trots att han var en av 3 bestmen till Andrew (han som gifte sig) JÄVLA SKIT! Jag fick även agera frisör på kvällen, mfixade min värdmammas hår inför bröllopet, det blev grymt bra : )

Söndagen bjöd på strandhäng :D ÄNTLIGEN! Mycket sol (ja jag är brun igen) och även ett dopp i Atlanten, det var inte kallt. Jag stannade lite längre på stranden än min värdfamilj, då S var tvungen att vila lite. Jag vandrade sedan på huvudgatan där alla STORA hus ligger innan jag blev upphämtad. På kvällen åkte vi till en fancy restaurang och åt middag. Min middag bestod av grillad kyckling och ruccola sallad, mycket gott. Senare på kvällen fick jag ett sjukt behov av Jordgubbar och grädde, så min värdpappa fick köra mig till affären :D TACK!

Idag har vi varit i Boston, fantastisk stad som jag är säker på att jag kommer återvända till. Förlåt för ett långt inlägg, men har ju inte haft någon bra Internetuppkoppling i helgen. Jag gjorde ett försök till ett inlägg på flygplatsen men det försvann.

Godmorgon Sverige, Godnatt USA!


Kommentarer
Postat av: Stefan

Verkar som en perfekt helg. Håller med om Boston. Sprang ju Maran där 1996

2012-06-12 @ 10:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0