toapapper

(konstig rubrik jag vet, förklaringen kommer lite längre ner)
 
Dagen idag har varit toppen, S hade fotboll (sista för sommaren, men den drar igång nästa vecka igen :D) och vi vuxna fick vara med idag och spela mot barnen för att det var sista gången. Det gick bra, min vinnarskalle tog lite för mycket plats (som vanligt) så jag fick säga till mig själv att jag måste nog låta barnen vinna :) haha! typiskt mig att vilja vinna även fast jag leker med barn. Ska försöka smitta av lite av min vinnarskalle till S, för han har ingen.
 
vi kom hem och S sa att han höll på att dö för att han var så varm så jag föreslog vattenkrig, han föreslog att springa i vattenslangen (kan man säga så) i vilket fall som helst så satte jag igång vattnet och spolade honom i det ISKALLA vattnet i typ 15 minuter innan det var dags för honom att vila :) Skönt, jag städade lite och insåg sedan att han hade somant. så köpte biljett till lördagens besök på six flags, städade lite till, tvättade och vek lite tvätt :)
 
någon gång under vilan fick jag även en liten utskällning för att vi inte har något toapapper. Det är tydligen min uppgift att säga till om det, detta hade jag ingen aning om. så i fortsättningen ska jag köpa toapapper VARJE gång jag är och handlar. jag vägrar ta skit för något som jag inte förtjänar! TA INGEN SKIT!!!
 
 
nu har jag precis skaffat inloggningsuppgifter för mina studier som börjar på måndag. Shit jag är lite nervös över detta. Hoppas verkligen att det går bra och att det inte är överdrivet komplicerat. Men det känns som jag borde ha ganska bra koll på det hela redan :) Har bestämt mig för att till hösten när S är i skolan ska jag spendera de 3 timmarna (måndag, onsdag och fredag) med att plugga på biblioteket och 4 kvällar i veckan (om det behövs, vilket jag tror) ska avsättas till endast plugg. detta innebär att jag måste se klart filmerna på listan innan på månadg, för jag kanske behöver sitta 5 dagar i veckan plus en hel dag på helgen med studierna. Men jag tror jag klarar det, Hanna och Jenny åker ju snart och Victoria har flyttat. Så ska inte skaffa mig massa nya vänner utan försöka va en seriös student! :D

Kommentarer
Postat av: Stefan

Låter som att du behöver ett helt år till där borta. Köp stora balar. Tror det finns med 64 rullar. Ha det bra.

2012-08-29 @ 11:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0