Sunday

Igår vaknade jag vid 8 och insåg att Justin smugit iväg till jobbet utan att jag vaknat, usch va hemsk jag kände mig som inte sagt hejdå. jaja, jag försökte somna om men sopbilen stod utanför och brummade i 2 (!) timmar. Oh herre va frustrerad jag var, kan de inte göra sånt mitt på dagen. Somnade om efter mycket om och men och vaknade inte förns 11 igen. Efter så mycket sömn borde jag va utvilad, men det var jag verkligen inte och det tog emot att gå upp och duscha. Lämnade inte lgh försn vid 13 då jag tog bussen till Ferry Building och promenerade runt nere vid pirerna fram tills Justin slutade jobba. Eller nej nu ljög jag, fick skoskav så gick och satte mig på hans jobb och kollade på när han lagade cyklar.
 
Söndag innebar att det var dags för mig att åka hem. Efter jobbet så gick vi runt en sväng innan jag tog tåget till flygplatsen. och detta är en historie för sig, så här kommer den.
 
Jag tog tåget vid 20 tror jag från SF till SFO flygplats. detta innebär att jag har ungefär en timma tillgodo väl där (trodde jag) jag tog tåget till terminal 1 där US Airways flyger från, min bokning fanns inte så jag med paniken stigandes i kroppen letar upp ngn snubbe att fråga. Hans svar är du måste åka till terminal 3 för United flyger din flight. Jaha tänkte jag, kunde ni inte skrivit det på min biljett, IDIOTER!!! jaja, jag springer upp till tåget igen för att ta mig till terminal 3 istället. Väl där finns inte min bokning heller. Nu är paniken ännu värre, och inte nog med det. Klockan tickade snabbare och snabbare. Upptill detta ska det tilläggas att SFO flygplats är den rörigaste i världshistorien och det är köer hit och dit. Så efter 5 köer stod jag nu i Uniteds hjälpkö (där någon ska checka in dig) efter att ha skällt ut de som stod framför mig för att de inte höll uppsikt på när en incheckningsdisk blev ledig (det fanns nämligen två köer, den jag stått i tidigare där man checkade in sig själv och så den jag stod i nu där man behövde hjälp, de som stod i självincheckningsdisken smet före hela tiden) Killen förstod inte min ilska och blängde tillbaka tills två andra som stod i kön sa till honom att den rödhåriga tjejen faktiskt har helt rätt! 45 minuter innan mitt flyg ska avgå kommer jag äntligen fram och får hjälp av en gammal dam (hon är det enda bra med UNITED) det tar henne 20 minuter att skriva ut mitt boardingkort, jag springer sedan till säkerhetskontrollen och sedan vidare till gaten. När jag väl kommer det har de redan börjat gå ombord. JUST IN TIME!
 
Landade i Seattle vid 12.30 inatt, tröttare än någonsin tror jag. Bestämmer mig för att kolla om jag kan få reda på om bussarna från DT hem till mig går så sent på natten. Ingen vet och ingen kan hjälpa mig. ajg vågar inte riskera att bli fast i DT mitt i natten så jag tog beslutet att ta en taxi hem, kosta vad det kosta vill. 60$ gick det kalaset på, trots att jag redan innan hade fixat skjuts! (det är dock en annan historia och ni har redan fått nog med ilska här idag, så håller den för mig själv)  
 
jag somnade i taxin påväg hem, så när jag väl kom hem och la mig i min säng så kunde jag inte somna!
 
En minst sagt spännande söndag, hoppas nästa flygresa tillbaka går smidigare. Då ska jag även se till att personen som hämtar mig inte ballar ur i sista sekund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0