sverige.

forra fredagen akte jag hem till Sverige pa lite semester :) jag var inte jattelycklig over min 13 timmars resa (+9 timmars tidsskillnad) men allting borjade jattebra nar jag blev uppgraderad till forstaklass fran Seattle till Island :) efter den flygningen flot allting pa jattebra :) Jag tankte ge er en sammafattning av vad jag gjrode under mina 8 dagar hemma i Orby.

pa lordagen landade jag i sverige vid 14 om jag inte minns fel och da hamtade mamma och papap mig. vi akte direkt till mormor for att saga hej :) pa kvallen bjods det pa Kebabpizzach mys hos familjen Langmo :)

Pa sondagen akte jag tillsammans med mina foraldrar pa kalas hos min kusin som fyllde 8 (?) ar. kul att traffa alla igen. jag hangde aven lite med mina fina grannar, som jag har saknat er!

pa mandagen skulle jag till tandlakaren och lite sant onodigt innan jag hade bokat tid for att tatuera mig :) det bev ytterligare 3 hajrtan pa foten, mycket fint :) sedan blev det fika med gymnasieganget i avrberg och vi hann aven med ett besok pa var gamla skola :) alltid lika roligt att komma dit och hlsa pa. pa kvallen var det middag hos Karin som ska flytta tillbaka hem till Vasteras.

tisdagen var nog dagen da jag klippte mig och gick till optikern. tror att det var den dagen jag fikade med en gammal simmare och sedan hangde jag hos Emelie pa kvallen :)

onsdag - dagen jag langtat galet mycket efter! jag akte hemifran vid 07.30 for att aka till avrberg och gora mina nagalr fina for forsta gangen pa valdigt laaaaange. val dar kom Jonsa och halsade pa mig, vi fikade lite och sen korde jag hem henne till halmstad. sedan borjade min fard, mot 2 av de personer jag saknat mest under mina snart 8 manader i staterna! Nathalie och Emma! hamtade Nathalie pa jobb innan vi styrde kosan mot Simrishamn for att halsa pa Emma och Hugge :) en av de basta kvallarna pa lange, saaa grytm roligt att ses igen och givetvis var det speciellt att fa traffa Hugge ocksa! :) han kom ju inte till varldens forns jag hade lamnat Sverige sa det var forsta men absolut inte sista gangen vi sags. Hos Ema bjods det pa tacos och naooffipaj :) MUMS!!! val hemma hos nathalie snackade vi laaange innan det vardags att sova.

torsdagen innebar aven den ett kart aterseende :) jag och nathalie akte in till malmo for att kaka lunch p plockepinn dar fina Camilla jobbar :) camilla och jag har aldrig tidigare traffats i Sverige, sa aven detta var speciellt. jag akte hem vid 15 kansk efter en liten shoppingtur och val hemma vantade julbord!!! Tack mamma!

fredag - GEKAS. behover jag saga mer an sa?? jag blev en resvaska och massa skit rikare och pappa blev 1800 kronor fattigare! haha! pa kvallen hangade jag lite med Emelie..

Lordag, dagen som var enda anledningen till att jag akte hem till Sverige pa semester! det vankades brollop, och inte vilket brollop som hellst. anna och oskar skulle gifta sig och det ville jag ju sjalvklart inte missa :) vigseln ar fantastiskt vacker ( jag ahr tyvarr inga bilder att dela med mig av) och jag fallde en och annan tar. efter vigseln vatade middag, tal, lekar, sanger, fest, for ycket rodvin osv. jag har inte haft sa roligt pa en fest nagongang tror jag :) ett stort tack till er som satt vid samma bord som mig, utan er hade det inte varit alls sa roligt!! :) kvallen resulterade i en skadad fot, sondriga sturmpbyxor, skoskav och en mycket trott Julia. morgonen resulterade i en baksmalla utan dess like (drick inte for mycket rodvin, bara ett litet tips) och en annu trottare Julia.

sondagen bestod mestadels av att flyga. jag akte hemifran redan 8 pa morgonen och landade hemma i Seattle vid 18 pa kvallen pa flygplatsen fanns det inte bara en utan tva bilar for att hamta mig. Mna fina vanner Hanna, Jenny och Victoria och min fina vardamilj :) Kommentaren Welcome Home Julia som jag fick av min vardpapap gjorde mig glad!
men ingen vila for mig inte, fodelsedags fest for Hanna vantade. :)

bilder fran min veckakanske jag kan ladda upp en annan dag, nar jag skriver pa min dator!

Kommentarer
Postat av: Emma

<3

2012-05-12 @ 09:08:59
URL: http://emmawesterlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0