Pippi Longstocking, Breadpudding and Pizza

Idag har varit en bra dag, med en enkla anledningen att jag blev ledig :) så skönt. fick dock gå upp vid 8 för att ta upp lillkillen ur sängen och ge honom frukost men sen gick jag och lade mig i sängen igen :) jag har även pratat med min lilla sjukling Nathalie, hoppas du mår bättre snart!

jag har haft tid över att anmäla mig till några klasser på collage, engelska och tyska blir det nu så får vi se vad jag ska läsa resterande 26 timmar (har just nu skrivit in mig för 46 timmar) det blir dock en dyr historia, disskuterade detta med Hanna tidiagre och kom fram till att va fan, bättre att läsa det man vill även om det är lite dyrare än att slösa bort 72 timmar på ett amrikanskt collage :)

Vi har idag läst Pippi med släkten, jag har nog aldrig skrattat så mycket när någon läst en bok tidigare. Ni skulle ha hört när de skulle uttala Villa Villerkulla och Tommy & Annika. Så skoj!

Min mästerkock till hostdad (kommer inte på ngt bra svenskt ord för detta) gjorde pizza idag, MUMS! och farmorn gjorde brödpudding till efterrätt, Fy usch och blä! aldrig mer! Mamma du skulle vara stolt över mig om jag berättade allt kontisgt jag har provat här sen jag kom hit. massa olika sorters bönor (min hostum ÄLSKAR bönor) krabba, brödpudding, aborgine (stavas det så, iaf den lila grönsaken) jordnötssmör. Det är dock vissa av dessa grejer jag aldrig kommer äta igen.

Här kommer litebilder från dagen,


Huset jag bor i :)


Hittade en rolig VOLVO skylt idag!


Jag och S


Mamma, vad är detta för en blomma?? ser ut som krokus, typ!







En av pizzorna som K gjorde!



Pizzabakning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0