starbucks, skype and mail.

spenderar ännu en morgon/fm på Starbucks i northgate mall. lillkillen är i skolan och vad ska jag göra?? jo men snylta på internet för att inte spendera några pengar. idag har jag köpt en te :) Bra jobbat Julle!

har pratat med mina föräldrar på skype en bra stund och försökt få de att skicka ett paket med lite grejer till mig. tror det gick ganska bra! jag behöver mina vinterkläder, NU! det är svinkallt redan. och det är bara oktober, hur ska jag klara denna vintern. vi ska på 2 veckors vintersemester också. en i november och en i februari. oh herre, rädda mig! ska försöka plocka fram mina skidskills från när vi åkte på Hallandsåsen för flera år sen! får väl gå i skidskola med barnen annars!

jag fick ett mail imorse som gjorde mig otroligt glad, jag blir alltid glad för mail men detta gjord emig extra glad. vet inte om jag nämt det tidigare men jag har en vän som jag brukar prata med i telefon VARJE kväll som i augusti flyttade till Sibirien och tills för några dagar sen hade jag inte hört ett ord från honom. jag skickade ett mail för att kolla att allt var okej. det var det och idag fick jag ett lååångt och roligt mail!


"Jag kan tänka mig att det är lite svårt att komma in på "the american way" i början. Det är ju landet med många uppförandekoder och olika inofficiella regler. Att skära osten med kniv känns ju bara helt vansinnigt :) Men USA är ju landet med stort L. Det känns som drömmen fortfarande så man kan nog stå ut med olikheterna."

"Vad tror du själv? :) Blir du amerikanska på heltid eller är det helt otänkbart eller rentav självklart?"

"Hehe, neeej .. tappa fan inte bort svenskan för då blir du ju lynchad när du landar i Sverige igen."

"Hade jag inte varit diplomat så hade jag knäckt hans näsa."

Åhh jag saknar alla visa ord! :) Tur att det finns mail när man bor minst 9 timmar från sina nära och kära!

Godkväll Sverige, Goddag Usa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0