hard to be like the americans.

Jag har så sjukt svårt att anpassa mig till vissa av sakerna i det här landet. Vet inte om jag någonsin kommer kunna vara som en amrikanare, tror trots allt att det finns för mycket Sverige kvar i mig.

1. Att ha skor på sig inomhus - ja men visst funkar inneladder eller någon form av innesko men joggingskor, klackskor ja you name it. inte nog med att fötterna blir som russin innan lunch, utan et blir fruktansvärt smutsigt i huset. jag måste ge mig iväg att köpa inneskor, står inte ut med att ha grus under fötterna.

2. Att skära ost med kniv - osthyveln jag fick av min värdmamma är putsväck. jag är väldigt deppig över detta. det var min bästa vän i ett amrikanskt kök. imorgon ska jag gå på osthyvel jakt, om jag inte hittar det har jag alltså ännu en anledning till att åka till IKEA

3. Att inte ha någon speciell smörkniv - jag saknar mammas och pappas fina smörknivar. dessutom förvarar min värfamilj smöret på en assiette i ett av köksskåpen. jag tycker det är konstigt, men de gillar inte när smöret är för hårt!

4. Att svänga höger mot rött ljus - i USA får man köra mot rött om man ska svänga höger (inte i alla korsningar, men i väldigt många) Kära Au Pair vänner - är det likadant i hela landet?? Jag har jättesvårt att köra mot rött, andra trafikanter tutar dagligen på mig för att jag inte svänger! Jaja, det är bara att ignorera tutan.

5. Att skatten inte är pålagd på priset - detta glömmer jag varje gång jag går in i en butik och tänker när jag kollar på prislappen att men gud vad billigt detta var. men så var inte fallet. skatt läggs på alltid, på allt! OGILLA!

6. amrikanernas klädstil är ngt utöver det vanliga - det är helt obegripligt hur vissa (läs nästan alla) har tänkt när de klätt på sig på morgonen. jag och mina vänner brukar ha det som nöje att hitta den sämst klädda. att lämna huset nerklädd är alltså inget jag behöver oroa mig för, trots mina bonnkläder så ser jag uppklädd ut i detta land :)

Godmorgon Sverige, Godnatt Usa!

 




Kommentarer
Postat av: Stefan

Till och med Pappa kanske klär sig snyggt då

2011-10-04 @ 17:14:41
Postat av: Felle

Hahaha hur ofta ser du sandaler med strumpor i liksom..? bara en sån sak;p

2011-10-04 @ 21:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0