yulefest, swedish cookies, movies and friends.

I helgen har det varit fullt upp, det gillar jag :) I fredags käkade vi (rebecca, jag, jenny, hanna, sarah och ngr fler tyskar som jag inte kommer ihåg namnet på) Sushi i DT. eller de käkade sushi och jag hängde då jag redan hade ätit hemma. Sen åkte jag och Hanna hem till mig för att snacka lite skit innan jag körde hem henne :)

Lördagen bestod av shopping mestadels, jag hanna malin och therese åkte till 1$ affären och köpte lite julklappar :) toppen affär, de har verkligen allt. sen bar det av mot skandinaviska butiken där jag till min stora lycka fann Kalles Kaviar, JIPPIE! kopte en tshirt med svenska flaggan på till S också som han ska få i julklapp. de hade även fått in massa julgrejer och det bjöds på glögg, mums! det ryckte i shoppingtarmen när jag såg en paradis ask. :) men för 32$ så sa ekonomen i mig nej. påväg ut genom butiken så frågar en dam oss om det är lika mycket folk här som på yulefesten (anledningen till den konstiga stavningen kommer längre ner) vilken yulefest undrar vi och jag kommer då ihåg att ett museum har skandinaviskt julfirande denna helgen, sagt och gjort vi åker dit och jag fick äta lite julkakor! Brysselkex, shackrutor, vetelev och en annan kaka som jag minns från när jag var mindre. Med sylt och kristyr uppepå. Mamma vad heter den? mördeg tror jag... :) efter ett tag trodde jag malin skulle ha ihjäl mig och therese för hon var så hungrig och vi inte ville åka hem, så vi begav oss till subway för lunch innan det bar av hemåt för min del och lite OC avsnitt innan jag skulle jobba på kvällen. När S hade lagt sig kom therese och malin för att kolla film, det blev the blind side och dirty dancing (igen) klockan hann bli 2 innan jag hamnade i säng och kunde då inte sova eftesom jag inte fått tag i mina vänner i Egypten efter demonstrationerna!

Just det ja, Yulefest. jag malin och therese skrattade först åt stavningen men sen kom någon smart människa på att det måste ha med uttalet att göra. om man stavar det med y så kan amrikanarna uttala det rätt :) jag kanske ska börja skriva mitt namn med Y så blir det rätt också :)

På söndagen var det bara att stiga upp tidigt för att ta bussen till Theo chocolate factory och Au Pair möte! där bjöds det på guidad tur, chokladprovning och lite nya tyska vänner :) vi fick testa några olika chokladsorter under turen och i butiken fanns det så man kunde testa alla deras sorter :) det var en chokladälskares mecka, jag ska åka tillbaka innan jag kommer hem i april för att köpa med mig så ni får testa! :) min favorit var smaken chailatte :) jag fick även testat den mörkaste chokladen jag sett, 91% det var verkligen ingen hit. smakade jord! usch! väl hemma så städade jag lite och sen på kvällen kom Jenny och vi kollade på Notting Hill :)

Dagen idag bjuder på starbucks, skypesamtal med pappa, bokande av flygbiljetter - Anna nu ser du till att gifta dig för Julle har bokat flyg :) haha!, mailat massor om visum frågor och lite kurser jag ska ta efter jul (det lutar åt att det blir en målarkurs, HLR och första hjälpen) och senare funderar jag på att för att det är skoj ta en spanska kurs men det får bli senare i vår isf :) jag behöver inte ta mer kurser efter HLR, första hjälpen och målarkursen :) känns skönt om det skulle funka så jag slipper tänka på det sen :)

Nä nu ska jag gå till body shop och köpa lite julklappar (till mig själv)

Godkväll Sverige, Godmiddag Usa!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Shopping kommer du nog alltid att gilla JULLSKI

2011-11-21 @ 20:46:09
Postat av: Julia

vem kan ogilla det?? :) när du kommer hit blir det shopping i mängder. oj va skoj vi ska ha, pappsen och ja!

2011-11-22 @ 07:28:09
URL: http://juliakjellberg.blogg.se/
Postat av: Stefan

Kan du lita på

2011-11-22 @ 14:42:09
Postat av: Nathalie

HLR kurs de fick vi la i Egypten?:) haha å målar kurs behöver du inte gå, du är ju redan Picasso <3

2011-11-22 @ 22:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0