Idaho - the potato state

jaha, nu har jag varit med om ett riktigt thanksgiving firande också :) spännande.. (bilder från spektaklet kommer imorgon, jag är för lat för att hämta min kamera nu) ´

igår på förmiddagen begav jag och min värdfamilj oss mot flygplatsen där vi skulle ta planet till Boise, Idaho. väl framme lekte jag och S i en park innan det var dags att skära upp kalkonen. jag hjälpte min värdfarfar Joe så bra jag bara kunde. det var inget lätt jobb han har under thanksgiving helgen vill jag lova. Sedan åt vi en av de bästa middagarna sen jag kom till Usa. Kalkon, potatismos, brunsås, tranbärs grejs, sallad och det som hade varit i kalkonen under tilllagning :) allt var mycket gott. till efterrätt kom min favorit, nämligen pumpapajen fram. åhhh så gott det är. på kvällen kollade vi fotboll, det är tydligen tradition på thanksgiving och jag fick mig en lektion i amrikansk fotboll. (del 2 av den kursen pågår i skrivande stund med K bror)

Idag vaknade jag tidigt då jag delar sovrum med S. efter allt för lite sömn hasade jag mig upp ur min säng (som förresesten har sidenlakan, man kanar runt som bara den. jag gillar det :)) och lekte lite innan det serverades frukost. jag tror det var något bland det äckligaste jag ätit (värre än ärtsoppa) någon korv och ägg grej mixat och tillagat i ugnen.. jag åt i princip ingenting och min värdpappa såg väl på mig att jag var obevkäm i min sits i att inte gilla maten och gråade are you okay?

vid 12 åkte vi till J kompisar, där jag mest kände mig ivägen men det var ett fint hus och mormorn och morfarn var väldigt trevliga. de klädde sin julgran (!) väldigt tidigt, men de ska tydligen fira jul i england så de ville fira med mammans släkt innan de åkte över atlanten till den andra släkten...

jag kom nyss hem från familjemiddagen hos min värdmammas mamma och pappa. trevligt. och gissa vad det bjöds på? Lax :) tjoohoo, jag var lycklig och inte blev det sämre när det serverades pumpapaj till efterrätt. efter 3 timmar åkte jag med K och S hem för att hänga lite innan det nu är dags för mer amrikansk fotbollskurs :)

Förresten, pappa. här finns massor massor och massor av löv. K brorsa har krattat ihop 2 STORA lövhögar åt mig idag, imorgon ska det hoppas som aldrig förr :) i väntan på mina lövbilder kommer en på min älskade far, <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0