birthday girl.

I helgen har jag firat min födelsedag så mycket jag bara kunde :) I lördags hade vi Pizza party hemma hos oss med mina värdföräldrar och deras vänner. 40 (!) personer var inbjudna och jag tror att de flesta dök upp. Partyt innebär att man tar med sig något (kreativt) man vill ha på sin pizza så fixar min värdpappa pizzadag, ost och tomatsås :) folk måste ha funderat på detta ett tag, vi hade pizzor med - ägg & korv (frukost pizza), potatismos, köttbullar &lingonsylt (min) mango, BBQ chips & pasta & tysk korv, vindruvor & mögelost, jordnätter. MIn pizza blev allas favorit och jag var tvungen att göra 2 stycken så alla kunde smaka :) det låter som en ganska äcklig kombination men det var faktiskt gott. Grannarna blev så förtjusta i mina köttbullar så nästa gång jag ska göra det till middag har jag lovat att bjuda in de, måste bara bege mig till Scandinavian specialties och köpa mer lingonsylt! Den tog slut..

Lördagskvällen bjöd på massor av skoj. på 12slaget sjöng mina fina vänner + min värdpappa för mig innan det var dags att ge sig ut i Seattles nattliv :) Jag Rebecca och Jenny begav oss till Capitol Hill och en gaybar där. Spännande upplevelse vill jag lova. Vi som varit i egypten är vana vid att det är halvnakna tjejer som dansar bakom burar, här var det halvnakna killar! Vi gick vidare till ett annat ställe innan vi tröttnade och begav oss hemåt för lite sömn. Lyckan var överväldigande när vi insåg att klocka inte var 5 utan bara 4. Natten till söndag ändrade vi till vintertid så vi tjänade en timmas sömn :) Perfa!

Igår började vi dagen med cupcakes på mitt favoritcafe, 5 tjejer som slåss om 6 cupcakes hör nog till ovanligheterna där. Vi betedde oss som att vi aldrig sett mat förut. Smakerna det bjöds på denna gång var - Pepparkaka, Tiramusu, Red Velvet x2 (har ingen aning om vad det är men gott är det) Pumpa, Karamell! :) MUMS!!! Efter det shoppade vi lite, hittade en julklapp till Emmas lille Hugo och en till mamma. Nu ska jag bara köpa lådor och bege mig till postkontoret :) På kvällen var det middag på Cheesecake factory som väntade. Malin, Tess, Hanna, Jenny, Sarah, Rebecca och jag. Jag fick äntligen äta lax, har tjatat om det i veckor nu och tyskarna börjar tröttna på det så de sa till mig igår att nu är det dags att du äter din lax :) (min värdfamilj är inga fiskfantaster till min besvikelse) Efter maten delade jag och Hanna på en cheesecake med jordgubbar innan vi gick till Starbucks och drack te :)

Tack alla ni som har grattat mig, det värmer! <3

                                    "Home is where you unpack your heart, not your things!"







Before :)



and after.












Kommentarer
Postat av: Stefan

Verkar som att ni får med hela kostcirkeln

2011-11-07 @ 21:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0