basketball, package, Twilight and IKEA - what a weekend!

Idag har jag inte gjort allt för mycket. När jag vaknade vid 9 doftade det ljuvligt uppe så jag var tvungen att gå upp och se avd som händer, pannkaksfrukost - inget jag tackar nej till :) sen bar det av mot Downtown för att köpa mammas julklapp. Hittade även en ny parfym - en escada för 280 SEK, som hittat :) stannade till i Universitets distriktet på väg hem för att leta efter en Washington "W" tröja, men de var svindyra så jag struntade i det! haha. Gick in i en 1$ affär, allt kostar 1$ - perfekt! köpte en sån där text att sätta på väggen som säger "Everyday is a gift" Väl hemma igen slängde jag i mig lite lunch innan jag fastnade vid mitt pussel (har börjat på ett evighetspussel, 500 bitar och hälften är i olika lila färger, GAAAH) Efter 1,5 (!) timma ropade min värdpappa på mig att vi måste gå till bussen för att inte missa basketen. (påväg till bussen insåg jag att detta är det första jag gör med hela min värdfamilj) det visar sig när iv kommer dit att vi missat halva matchen, jag har läst fel... : / men det gjorde inte så mycket, jag fick se lite basket från de sämsta paltserna i hela arenan dock. S tröttnade efter 50 minuter så kanske var bra att vi inte var där från början.. Min värdpappa frågade mig under matchen om arenan där Marks damlag spelar (jag pratar nog om laget och basketen hemma som det är GIGANTSIKT) i tar lika många personer som alaska airlines arena gör. Alaska airlines arena tar 10.000 personer!!! Nja, Kinnahallen är lite mindre va, haha! :) När vi kom hem stod det en blå kartong på trappan, Åhhh mitt paket har kommit! 24 (!) svenska böcker och en lapp från Anders på Kupan servicebutik fanns i paketet! :) Mamma du är BÄST! TACK så jättemycket. lappen från Anders (som jobbar på Kupan som är kiosken och postkontoret i den lilla by där jag bor) sade mig följande, Hej Anders (kupan) tycker du ska läsa böcker på ENGELSKA!!! Ni som träffar honom kan ju hälsa att jag gör det men svenska böcker är uppskattat när man befinner sig långt bort! :)

Ikväll ska jag jobba, så när S har lagt sig ska jag ha Twilight marathon för mig själv :)

Imorgon väntar IKEA och shopping med Malin och Therese. Åhh jag längtar!! Kaviar, LIngonsylt, bokhyllan Billy osv!

Godnatt Sverige, Godkväll Usa!!!





Den omtalade köttbulle och lingonsylt pizzan :)







Pusslet



Här har jag kommit lite längre och nu efter några timmar till har jag fått några fler bitar på plats :)



Mitt bibliotek :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0