Dag 20, för ett år sedan.

För ett år sedan var jag nyss hemkommer från en 2,5 vecka semester i Usa. Där jag var 10 dagar i Chicago och resten i NY. Jag tror jag var hemma i 1 vecka innan jag hittade en billig flygstol till Alanya i Turkiet där jag tänkte hälsa på mina vänner Emily, Nathalie och Johan  : ) Det blev en vecka fylld av sol, bad i poolen, trevligt sällskap (dock inte alla, ni som var med vet vem jag menar) och tyvärr tjafs och bråk och massor av diskussioner. Inte mellan mig och mina vänner utan mellan oss och en till besökare. Veckan var riktigt bra trots att jag alltid sagt att jag inte vill åka till Turkiet. Dock slutade det inte på topp, väl framme på flygplatsen i Antalya så var planet försenat, det hade fortfarande inte lämnat Sverige så minst 6 timmar. Jag och några andra slog vad om hur lång förseningen skulle bli, när jag gissade på 18 timmar skrattade alla åt mig och sa att jag var galen och att det skulle bli max 7 timmar. Totalt blev det 17 timmars försening och jag gladde mig åt att jag från börjar gått in med inställningen på 18 timmar, de andra var i upplösningstillstånd! Det som dock störde mig var att det var GALET dåligt var att bolaget jag åkte med skickade ut en guide som jobbat i 2 veckor på plats i Turkiet och det var dessutom hans första säsong. Han hade ingen aning om vad han skulle säga eller hur han skulle bete sig. Jag höll väldigt låg profil på flygplatsen men väl hemma i Sverige skrev jag ett låååångt brev till researrangören som i detta fallet var Ving om vad som hänt. Allting löste sig bra tillslut och jag åkte helt gratis till Turkiet, pga förseningen och rätt försäkring så fick jag alla pengar + 300 SEK tillbaka. Det lönar sig att klaga och veta vad man ska klaga på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0