Dag 17, mitt favortiminne

Det finns många saker jag skulle vilja ta upp här. En av de kommer imorgon så den skippar vi. Jag skulle vilja ta upp alla galna saker som hände med Valrossgänget och GR09 under mitt år i Båstad, allt som vi har hittat på i Egypten, mina resor till Egypten eller kanske Usa : ) 

men jag måste nog ändå ta något av de som jag minns starkast och som betyder mest för mig. Ni som känner mig kan nog gissa vem jag delar dessa minnen med. Morfar <3 Det finns otroligt många att välja på, så vet inte riktigt vad jag ska ta.

Men jag tror ändå att det är när jag hade sovit över hos min mormor och morfar i deras hus och jag vaknade tidigt av att jag tyckte att jag hörde steg i källartrappen. Visst gjorde jag det, morfar hade vaknat och var på väg ut för att tända sin rökpipa, det var det allra bästa jag visste när jag var liten (och jag älskar det fortfarande) lukten av röken när någon röker pipa är fantastisk. Efter detta var det dags för frukost och sen gav vi oss ut på någon form av äventyr (i alla fall för mig) antingen grejade vi i trädgården, morfar visade mig något häftigt (tyckte det då) i kullen bakom deras hus men det jag älskade mest att göra när jag var där var när min morfar renoverade sin gamla bil, ev PV sport, som fortfarande i mina ögon är världens finaste bil. den renoverades från minsta lilla mutter till att den lackerades om, och detta gjorde morfar tillsammans med en gubbe från Finland och undertiden som de skruvade och hade sig satt jag på en pall och kollade på. Kan fortfarande minnas lukten i garaget, ler lite för mig själv när jag tänker på det. Oj vad jag skulle vilja skruva tillbaka tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0