Dag 16, vad är kärlek?


Vet inte om jag är rätt person att svara på denna fråga eftersom jag är lite negativ mot kärlek just nu. Eller det beror på vad för sorts kärlek. Jag tycker iofs att den viktigaste är den man visar sina närmaste vänner och sin familj. Att man någon gång ibland berättar hur mycket de betyder för en.  

   Men jag antar att jag menar kärlek till en pojk/flickvän man/fru sambo/särbo.  Sådan kärlek är jag ingen hejjare på, trodde jag en gång var det och att jag hittat rätt. Men oj vad fel det blev. Men tror att jag tänker mig någon som man verkligen visar att man bryr sig om, det behöver inte vara något stort. Det viktigaste är att om man frågar någon Hur har din dag varit, att man verkligen lyssnar på svaret och inte bara frågar för att fråga. Det visar att man verkligen bryr sig. Att man kan tänka sig att göra uppoffringar för den andre, inte alltid men ibland skippa att gå ut med kompisarna även fast det är planerat och stanna hemma eller göra något med sin partner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0