dag 5, min favoritplats

jag fick tänka en bra stund innan jag kom fram till vilken min favortiplats är. Och jag kan inte riktigt komma på bara en plats heller, det finns så många...

1. Hurghada, Egypten. Antar att ingen är förvånad över att denna fantastiska plats kom på första plats. Hurghada är mitt andra hem och det går inte en dag då jag befinner mig någon annanstans som jag inte längtar tillbaka. I Hurghada och Egypten har jag många olika platser som jag gillar också - ShADE, Cafe del Mar, Mahmya, Luxor. Listan kan göras lång men jag stoppar här.

2. Badhus, alla badhus som finns i hela världen (tror jag) får mig att bli på bra humör och jag älskar att gå runt där i den kvava luften, i denna äckligt varma lokal, känna doften av klor, bli blöt om fötterna. Synd bara att jag alltid befinner mig på bassängkanten nu förtiden :( Men bättre det än inget.

3. Båstad. I denna kuststad bodde jag i hela 40 veckor, och blev helt såld. Jag älskar denna lilla mysiga håla. För det är inget annat än en håla. Vet dock inte om Båstad är lika bra utan min underbara gamla klass GR09

4. Chicago, mina drömmars stad. Någon gång i mitt liv ska jag bosätta mig där, iallafall för en kortare tid. Här finns allt man kan tänka sig och lite till. Om ni inte har besökt denna stad i drömmarnas land (!) så borde ni ta er över havet och njuta. Det tänker jag göra, många gånger till!

5. Helsingborg, behöver inte säga mer än 2 saker. Sundets pärla och Sveriges finaste stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0