vad kostar det?

Ja det är många som har undrat hur mycket det kostar att åka iväg som Au Pair så jag tänkte göra en sammanställning över vad jag har betalt.
Visumavgift - 980 SEK
Hotell + resa till ambassaden - 700 SEK
Polisregisterutdrag - 170 SEK
Hälsoundersökning - 400 SEK
Personbevis - 120 SEK
Simkort - 200 SEK
Programavgift - 3 995 SEK
Au Pair klubben - 395 SEK
Avbeställningsskydd - 375 SEK
Försäkring +  sporttillägg 13 månader - 5 580 SEK
Internationellt körkort - 115 SEK
Visumfoto - 500 SEK
Foto till int. körkort - 120 SEK
Nytt pass - 400 SEK
-------------------------
Totalt. 14 050 SEK
Tror att jag har fått med allt nu :)
Det som är den dyraste delen av allt är försäkringen. Jag har valt att lägga till sporttillägg vet inte om eller hur mycket jag kommer utsätta mig för extrem sporter men familjen gillar ju att åka skidor så att det kändes som att det kanske kan behövas. Plus att jag vill inte känna mig begränsad pga det försäkring jag har valt att teckan inte täcker allt. Bättre att betala lite extra och att försäkringen täcker allt.
Sen tillkommer det alltid grejer som du behöver köpa för att kunna åka iväg. I mitt fall ex gummistövlar och regnställ. Inget som behövs om man hamnar i New Port men jag som ska till Seattle, som ligger i de regnigaste delstaten i Usa behöver det. Medans de i New Port kanske behöver köpa sommaregrejer som inte jag behöver ha med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0