: ) Helgen

Jag lånar av Felle! Så låter kanske lite konstigt ibland : )

Det händer mycket just nu, i helgen var det fullt upp och det känns oerhört längesen vi kom hem från Egypten. Trots att det imorgon endast är två veckor sedan, sjuuukt!

I Fredes(som jag så fint hör mig själv tänka på skånska!) så slutade vi tidigt och jag begav mig hemmåt för träning och bakning av det som skulle bli vår efterrätt på lördagens middag. Efter att detta hunnits med så kom Emily och vi begav oss till Knutan för att möta upp det lilla Båstadgäng som skulle dyka upp, Julle, Matte och Lina!
Därefter begav vi oss till Tasty House och laddade upp med nötter och godis till bion. Som blev Wallander. Den var riktigt bra, trots att Matte hela tiden satt och viskade om var i Ystad de befann sig och var Continental(Mattes 1a LIA!) låg och trots att Julle(och jag...) satt och irriterade oss(ganska högljutt!) på att de inte kom på vem mördaren var!
Sedan var det en sväng hos mig och en omgång Qube. Sedan bar det av till Båstad, med tåg och buss. Väl där taxi till Hallandsvägen 13. Sedan var det en förjävlig natt för det kom ett fyllo och störde min och Julias skönhetssömn. Menmen, shit happens!

I Lördes så bar det av mot Våxtorp och Vallåsens skidanläggning. Väl där möttes vi av sisådär sjuttioelvatusen danskar som hade sportlov och av ett besked att det inte fanns några skidor kvar att hyra. Så myste ett par timmar i snön, och lyckades sedan få tag i skidor. Efter att ha lärt Julle grunderna med tre åk i barnbacken så satte vi oss i sittliften, redo för vanliga backar. Det gick väl sådär, det blev två dyra åk eftersom Julle sedan vred sitt knä. Men kul var det och det var riktigt nice att se ut över det halländska landskapet, dvs. stå på toppen och inte se ett enda annat berg!
Kvällsunderhållningen var en trerättersmiddag på Hallandsvägen, det var ju trots allt alla hjärtans dag. Det var riktigt mysigt och gott!♥ Sedan avslutade vi kvällen med Melodifestival(sorry att jag inte kan hålla käften!), en  omgång Qube och allmänt skitsnack. Trevlans det också!

I Söndes började vi dagen med lite huvudvärk, vin är aldrig bra, och lite städning. Sedan slappade vi fram till tre då Julle och jag begav oss mot Helsingborg och mötte upp Emily. Åt lite hemma hos mig först. Sedan begav vi oss ut i stan på ljusfestivalen Love & Light. Det var skithäftigt på en del ställen och riktigt mysigt. Under tiden hann Julle och jag, för ovanlighetens skull, spendera lite pengar. Först på Tasty house, för andra gången den här helgen. Och sedan på Fair Trade-affären, så nu har jag, Emily och Julle kompiselefanter bland annat!
Efter en kylig promenad och ett toabesök på Dunkers så var det hem till mig som gällde och en omgång, ja gissa vad!? Jo, Qube såklart! Sist men inte minst, Beck.

Man kan sammanfatta min helg med följande :

* Felle
* Mys
* En ny kärlek - Skidåkning
* Allmänbildning - QUBE
* Snygga killar - SF, Lördes ; ) haha! Felle Emily Lina Minns ni??

Bästa helgen på mycket mycket läääääänge!

LOVE <3 Julle

Kommentarer
Postat av: Felicia

Haha roligt att allt är utifrån min synvinkel:P Men ja, nice helg... Och SF, jadå, men grymt lik Emilys ex också! ;) LOVE<3

2009-02-16 @ 22:29:40
URL: http://fellan.webblogg.se/
Postat av: Julia

JAAA, äckligt lika. men ja det gör inget .P har ju förklarat det : P

2009-02-16 @ 22:39:28
URL: http://juliakjellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0