ett dygn kvar.

Imorgon vid denna tiden är jag förhoppningsvis i gaten på flygplatsen och väntar på att få flyga till Frankfurt :) jag är (kanske har sagt det innan) helt sjukt nervös och har redan resfeber :( jag vet inte varför, det är ju inte direkt något som jag inte känner igen som väntar på mig. Eller inte vad jag vet iaf? Det är väl kanske Emmas son H som blivit 6 månader äldre sen sist men annars är sig nog allt likt!

Idag när S var i skolan köpte jag det sista som ska med hem, innan jag packade klart väskan :) väl klar så städade jag, våran lgh och grannens lgh! Helt slut åkte jag till S skola. Där var det kaos, en äldre dam kommer fram och frågar om jag kör en Toyota, vilket jag gör. Hon berättar då att någon krossat rutan på en Toyota van på parkeringen bl.a. Bl.a. Bl.a., jag frågar vilken färg, svaret är mörk! Skönt tänker jag, det är inte min. Men i ögonvrån ser jag en annan mamma med panik i ansiktet. Det visar sig vara hennes bil, och hennes väska med plånbok och telefon är borta! Hon ber mig hålla koll på hennes två döttrar samtidigt som hon halvspringer (hon är dessutom gravid, så det såg lite roligt ut) till bilen. Samtidigt ringer min arabiska vän och säger jag blir sen, kan du hålla koll på min dotter. Så helt plötsligt hade jag "ansvar" för 4 barn. Efter en stund kom båda mammorna tillbaka och jag fick öva mina arabiska kunskaper lite med den lilla flickan! Försökte förgäves säga mamma är sen, hade ingen aning om hur man säger det! Haha!

Nu sover S och jag borde plugga. Men resfebern är för stor och tar överhand :( jag får plugga imorgon istället!

Ses snart Sverige!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0