Season Ticket PARTY!

Jag har ju helt glömt bort att berätta för er om lördagens season ticket party! Det kan vara något av de häftigaste jag gjort, inte för att det hände så mycket men att vara så nära några av världens bästa basketspelare kändes overkligt. Själva eventet var dåligt organiserat. Det första som hände var att halva laget skrev autografer (däribland lagets stjärna Sue Bird) jag stod i kö för detta i 25 minuter (självklart som alla "stjärnor" var de sena) fick alla autografer och när jag var klar där var det dags för nästa kö, för den andra halvan av laget (bl.a. Lauren Jackson och Ewelina Kobryn) fick även här alla autografer, denna gången gånger 2 :D hälften till mig och andra hälften till Kicki!

Alla spelarna såg glada ut, vissa gladare än andra dock. De jag tyckte bäst om (vilket är exakt samma som jag gillat hela säsongen) var Sue Bird och Ewelina Kobryn. De var trevligast och skojade lite med mig :) även de mörka tjejerna i laget (Tina Thompson, Camille Little, Tanisha Wright, Schekinna Stricklen) var skojfriska, de frågade vart jag kom ifrån (You're not from here, right?) de berömde även min solbränna (det gjorde mig glad för jag har jobbat hårt på den iår) de jämförde dessutom med sin arm, haha! Hade inte så mycket att sätta emot där.

Och så till den "otrevligaste" av de i laget. Tyvärr hade jag rätt även här. Divan i laget - Lauren Jackson. Hon tittade knappt på mig och sa hej väldigt snäsigt. För fan va glad att vi är där, det är vi som är de fans som du vill ha kvar - säsongs biljetts ägarna! Fan.

Förutom att snacka med spelarna och stå i kö gjorde jag inte mycket. Spanade in alla spännande människor som kommer på dessa event (matcherna likaså) det är en salig blandning på vad det är för folk här.

Sitter i skrivande stund på en match mellan Seattle Storm och Phoenix Mercury. Och mina grannar till höger är ett tyskt par, som bott i staterna i typ 10 år. Och på vänster sida har jag 3 äldre damer som kan mer om basket än någon annan jag mött. Det är helt sjukt, de kan allt Im alla spelare (eller så lurar de mig bara, HAHA!)

Nä nu ska jag ägna mig åt matchen lite, ni får dock inte inlägget förns jag kommer hem!

Godmorgon Sverige, Godnatt USA!

Trackback
RSS 2.0