midsommar tjoohoo!

shit va roligt vi hade igår, det var helt klart värt allt slit. I torsdags var jag och victroia uppe till 00.30 och förberedde. vi gjorde 180 (!) köttbullar, skrev skyltar, gjorde brunsås, kokade 40 ägg, knyckte björkris och handlade. det var en galet hektisk dag, men vi hade skoj! tack Victoria för all hjälp, hade aldrig klarat av att hosta denna festen utan din hjälp :) 
 
igår var dagen med stort D, vi började vid 10 med att göra en midsommarstång och detta med 6 ungar som sprang runt och ville leka med oss, vi satte upp flaggor och serpentiner, blåste upp ballonger och gjorde 10 kransar (eller Hanna gjorde) vid 17 var jag så trött att jag inte visste vad jag hette, men med en timma tills de 42 gästerna skulle komma fanns det ingen tid för vila. 17.40 kom jag på att jag borde ta på mig min klänning och fixa klart min krans :) festen var galet lyckad. köttbullarna var mer poppis än sillen, snapsen var äcklig (precis som det ska va) vi drack alldeles för mycket (precis som det ska va).. 
 
vid 1 på natten kom vi på att vi skulle busa lite och att vi var hungriga :) haha! vi begav oss till fruktaffären och skrev lite på en skylt, (se bild nedan) och sen gick vi till Donken, det var bara mc driven som var öppen så vi bestämde oss för att låtsas att vi satt i en bil. det funkade inte så vi fick fjäska lite med en HÖG kille som köpte 60 (!9 bitar Mcnuggets och 6 cheeseburgare till oss :) bästa måltiden ever! väl hemma var vi sjukt trötta och fötterna värkte. 
 
 
jag i min fina krans :) 
 
 
utan att veta att SHM skulle lägga av hedrade vi de :) 
 

Kommentarer
Postat av: Stefan

Bra jobbat

2012-06-25 @ 11:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0