monday again.

kanns som tiden bara flyger ivag, nu var det redan mandag och jag slutar snart for dagen :) S sover for en gangs skull och jag ar lycklig :) Ikvall vantar malarkurs, vilket jag ser fram emot. Helgen var mycket lugn och bestod mest av att titta pa film :) som vanligt. Var aven pa bio med Elin, fick antligen se Mission Impossible. Mycket bra film :)

decision.

beslutet ar taget. Jag kommer stanna i Seattle ett ar till. jag har namt det tidigare har i bloggen och jag har disskuterat det nagra ganger med min vardfamilj. och igar fragade jag hur de ville gora, svaret jag fick var att de vill att jag stannar. sa ja nu var det bestamt, jag kommer inte tillbaka till sverige eller egypten pa ett tag. semester blir det dock i april och september :)

what should I write about?

Hmm, det hander inte sa mycket mitt liv just for tillfallet. det ar ganska gratt och trist. jag kollar film mestadels av de timmar da jag inte jobbar. jag har nu en lista jag foljer eftersom jag innan kollade pa samma filmer varje dag. det ar de 100 bast rankade filmerna pa www.imdb.com. Senast sag jag the godfather II, mycket dryg film men det ar bara att gilla laget och kolla pa filmerna pa listan, jag far iaf se mycket olika filmer och sant som jag aldrig annars hade fatt for mig att kolla pa :) jag laser ocksa otroligt mycket om basket (nagon som ar forvanad) och baseball. basket for att ajg tycker det ar intressant och jag gillar att folja Marbks damlag och Boras herrlag :) baseball fr att sasongen snart drar igang och jag planerar att ga pa sa manga matcher som mojligt, mest bara for att det inte finns hemma. har aven kollat lite pa en sasongsbiljett till Seattle Storms (seattles damlag i WNBA) det var ganska billigt, ska bara dubbelkolla sa jag inte har missuppfattat biljetten jag koper :) jag har aven tappat lusten for det har emd att blogga. tycker det ar en borda varja gana jag maste skriva nagot! ajg vet att det ar nagra dar hemma som laser mig blogg varje dag och jag ar tacksam for detta. men ajg vill be om ursakt till er for att jag inte uppdaterar lika flitigt som innan. kan ni itne ge mig inspiration, vad vill ni att jag skriver om?? :) Cheers!

doctor report.

i lordags eftermiddag akte jag till lakaren eftersom mitt ben inte kandes battre. det rontgade mitt kna, smalben och ankel/vrist. inga ben brutna men ett tanjt ledband i knat och en illa stukad fot.. lakningstid upp till 6 veckor! Sa just for tillfallet hander det inte sa mycket i mitt liv da jag har stora problem med att ta mig runt. Har fatt kryckor, men inte vanliga kryckor utan sanna kryckor vi hade i Sverige for jag vet inte hur mana ar sen som man har under armhalorna! de ar omojliga att ta si runt med och det gor svinont att anvada de. sa jag hoppas runt pa ett ben eller forsoker hasa mitt vanstra ben efter mig :) haha! jaja, om 6 veckor ar jag fit for fight igen :)

Schedule.

Fick en fråga av Ida om hur mitt schema ser ut och vad jag gör om dagarna :) så jag tänkte berätta det för er.

Jag jobbar måndag - fredag. Börjar 8.00 och slutar 17.00. Måndag, onsdag och fredag går S i skolan och då är jag ledig mellan 9.30 - 12.30 :) de dagar då han är i skolan gör jag frukost innan jag kör honom till skolan och när vi kommer hem lagar jag lunch sen leker vi lite innan det är dags för nap :) när han vilar städar jag vanligtvis upp i köket och tvättar hans kläder. De dagar han inte går i skolan har vi delat upp så tisdagar är min dag och torsdagar är S dag :) mitt val är alltid att åka till badhuset och hans val är olika varje gång. Han gillar museum, att gå till en lekplats, bygga med lego, leka med bilar :) den senaste veckan har vi dock varit ute i snön varje dag. Jag försöker ta med mig honom ut minst 2 timmar varje dag.

Var detta svar på din fråga Ida? :)

Cheers!

sledding - fun and dangerous!

forlat for dalig uppdatering men har inte riktigt haft tid att sitta vid datorn denna veckan> S skola har varit stangd pga sno. och nu tanker sakert ni dar hemma - ahh neej de maste ha sjukliga mangder med sno for att stanga skolor. Sa ar inte fallet, vi har haft max 20cm och alla skolor har varit stangda i en vecka! det berytder att jag har jobbat alla mina timmar och inte haft nagot break nar han ar i skolan. veckan har innefatat pulkaakning metadels, vilket jag har borjat uppsakakta. sa aven snon! :) jag vet inte vad som hander med mig men jag saknar inte Egypten alls lika mycket langre och jag gillar sno! USA forandrar mig, pa ett bra satt antar jag :)

igar var dagen da pulkaakning inte var jatteroligt. eller jo till en borjan. snon var perfekt, jag och S var ensamma i backen forsta timman innan grannanrna dok upp och villa aka med mig da farten nar jag sitter i pulken ar battre an om man ar ett litet barn :) sagt och gjort jag borjade med ett av grannbarnen (Hon ville dessutom aka over guppet som nagon byggt mitt i backen, visst sa jag) vi akte ivag , traffade guppet perfekt och landade perfekt :) fick lite ont i rumpan men det hor val till nar man hoppar antar jag. jag bagav mig upp for backen igen for att aka med ett annat barn, farten var mycket hogre denna gang och vi traffade inte guppet fullt sa bra. landningen ska vi inte prata om, Jag ska om 2 timamr aka till farbror doktorn for att rontga mitt vansta kna och fotled, min vardmamma befarar att det kan va spricor i bade kna och fotled. detta ar ngt jag verkligen inte ser fram emot, jag ogillar doktorer och sjukhus och vill hellst halla mammas hand om jag ska dit! ojag har nu legat i soffan med foten i hoglage sen igar runt 12. smartan blir bara varre och varre!

igarkvall kom min vardpappa hem med pepparchips (!) och fast five till mig :) gulligt att de tar hand om mig nar jag ar sjuk. pepparchips var fantstiskt gott, men inte alls lika bra som hemma i Sverige! Elin kom pa besok och kollade film med mig och hon hade tagit med sig vara man, Ben och Jerry :) det blev Abduction och The blind side, mycket bra filmer bada tva :)

ikvall blir det middag hos grannen och sen film med Jenny! :)

SAN FRANCISCO.

här kommer uppdateringen som ni förhoppningsvis har väntat på, jag har iaf väntat på att få skriva den :) I torsdags eftermiddag åkte jag med S till downtown för att hämta upp min värdpappa som skulle köra mig till flygplatsen. Allt funkade fint och flyget lyfte på tid, jag landade runt 17 i ett soligt och varmt Oakland. Tog mig ett tag att hitta tågstationen men allt löste sig efter lite hjälp av en hemlös trevlig farbror. Jag fick följe av två äldre damer på tåget, mycket nyfikna sådanda :) Väl framme i San Francisco fick jag hjälp av ännu en hemlös att hitta vägen (jag stod med min karta i handen och försökte lokalisera mig, kvinnan kommer fram och frågar Sweetie are you lost?) hittade hostelet ganska fort och sen hängde jag där på kvällen innan jag somnade tidigt :)

Fredagen startades tidigt med en promenad till färjeläget där jag 10.30 skulle ta färjan till Alcatraz Island för en rundtur på fängelset. men jag började med att hälsa på sjölejonen på pier 49. Alcatraz var en mycket intressant guidning, något som alla borde göra. Inte nog med att Alcatraz var grymt jag sprang även in i ett basketlag på båten dit och i brist på internet så kollade min fina vän Elin upp åt mig vad det var för ett lag. Utah utes - ett collegelag från Utah :) mycket trevliga killar, kanske som alla andra i detta land :) Jag gick även till Lombardstreet, som är världens mest krokiga gata. Av den enkla anledningen att backen var för brant och det skedde allt för många olyckor så man bestämde sig för att göra gatan krokig istället. När jag kom fram till Lobard dog min kamera (jag hade glömt den på kvällen innan) så när jag kom tillbaka till hostelet något irriterad på mig själv fick ajg ge mig ut på jakt efter en ny laddare, jag hittade en och blev 54$ fattigare. Men man kan inte springa runt i SF utan en kamera.

Lördagen började även den tidigt med en promenad, en jobbig sådan som var bara uppför, denna gång mot Coit tower för att möta upp Jeanette (en tysk tjej som också bor i Seattle) Vi började med att kolla in utsikten från tornet innan vi bagav oss mot Lombard street igen, så jag skulle få lite bättre bilder :) Efter det gick vi ner mot hamnen för att äta frukost innan vi tog oss ut till Golden Gate bron. Fatastsik känsla att vara där, vi gick över till andra sidan och sedan tillbaka. Innan vi kom över lyckades jag få min ide om att gå till baker beach igenom. Vi gick och gick och tillslut var vi framme på stranden med en av de vackraste vyerna någonsin, Golden Gate bron. Vandringen tog ca en timma men det var helt klart värt det. jag fick bada mina fötter och så fick jag se bron på avstånd :) Efter ett tag bestämde vi oss för att åka tillbaka till downtown och vi bad denna gång en taxi hämta oss :) Han körde även ner för Lombard street, så nu har jag både gått och åkt där. Efter det blev det Fishermans Warf och lunch. En annan dröm jag har haft är att få åka Cabel Car, såndär som kör uppför SF branta backar, sagt och gjort vi gick och köpte biljetter och sen väntade vi i en (!) timma innan det var vår tur. Vi fick stå längst fram och det var en häftig känsla att stå där när den körde nerför en galet brant backe.

Söndagen började även den tidigt, jag mötte upp Sara (en svensk tjej som bor i SF) för att gå till Painted ladies (kände hus som tydligen är med i en tv serie, huset fullt kanske) och sedan Haight Ashbury som är hippie området i SF. På eftermiddagen väntade basket, Detroit Pistons mot Golden State Warriors. Vi lyckades inte hitta någon bar som visade basket så vi åkte hem till Sara istället. Matchen var inge bra och jag blev på dåligt humör. Väl hemma på hostelet så spelade jag UNO med mina nyfunna vänner från Argentina. Det var väl det jag gjorde varje kväll tror jag :) Blev även bjuden på middag av de, mycket vänligt :)

Måndagen - sista dagen för denna gång. Jag gick ner till hamnen och promenerade runt i tre timmar innan jag gick till hostelet och checkade ut för att sedan bege mig mot tåget och åka till flygplatsen. Det visade sig vara smidigare än vad jag trott och jag kom rätt på första försöket! :) Flygplatsen blev en lång väntan med en liten försening. Men men, var hemma i Seattle igen 23.30 efter en lååång dag.

Im in love, SF är en av de finase städerna jag varit i och jag är helt säker på att jag inte har satt min fot där för sista gången. Det kan ha lite att göra med att solen sken tre av fyra dagar, jag vet inte. :)

Under helgen tog jag närmare 500 bilder och för er som vill se mer än de jag har lagt upp här får kolla på facebook, där jag förhoppningsvis kommer lägga upp mer bilder ikväll.

Nu ska jag ut och leka i snön :)

Strange.

Jag har insett att nar man ar borta fran Sverige oavsett var man arsa saknar man konstiga saker! Jag tex far ett sjukligt behov av Kaviar nar jag ar utmlands, och det ater jag aldrig nar jag ar hemma i Sverige. Idag ar en san dar jobbig dag. Snon faller (det ska komma 20-25 cm ikvall) och det betyder att jag ar strandad i huset och skolorna ar stangda :( Jag langtar efter min mamma och pappa, jag saknar mina vanner och sa saknar jag svensk mat. det jag saknar ar foljande - pepparchips, dipp, mammas kottbullar, knackebrod, baconost, vastgota kloster ost. men jag saknar aven min sang, mina kuddar och mitt tacke mer och mer for varje dag som gar. Nar jag kommer hem i april sa ska jag packa vaskan full med kuddar :) Jag har aven kommit fram till att jag verkligen vill aka hem i april, fran borjan var jag valdigt kluven till att spendera min andra semestervecka i landet dar jag kommer kunna leva resten av mitt liv men jag kn ju inte ga och missa ett brollop bara for att jag inte vill till Sverige. Och nu ar kanslorna over resan helt annorlunda! jag ser fram emot att fa ga in i mitt rum, oppna min garderob, packa med mig mina skor nar jag ska tillbaka, sova i min sang och krama min mamma och pappa! Lovar att uppdatera er om San Fran ikvall nar jag slutat jobba. har aven lite andra roliga nyheter att ebratta. Cheers!

Golden gate.

Idag traskade jag till golden gate! Och gick över bron, mina fötter värker mer än igår :( men inte bryr jag mig om det. Har haft en fantastisk dag med en av mina tyska vänner från Seattle.

Nu ska jag sova, imorgon väntar mer promenad och sevärdheter!! :)

Cheers!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-2/448384/images/2012/pic_184482174.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/9-2/448384/images/2012/pic_184482174.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-2/448384/images/2012/pic_184482178.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-2/448384/images/2012/pic_184482178.jpg" class="image">

Painful feets.

Idag har jag traskat runt hela staden känns det som :) 6 (!) timmar tog det. Im in love, san francisco är fantastiskt. Idag blev det Alcatraz, pier 39, fishermans warf, lombard street!

Nu väntar utgång med en svensk tjej jag träffat här :) imorgon väntar golden gate bron på mig :)

San Francisco.

Framme på hostelet, det är fint men bilderna på hemsidan är en lögn (precis som alla andra hotell/hostel) Mycket trevlig personal och det verkar vara en grymt trevlig stad :) imorgon ska jag vandra omkring och även besöka Alcatraz!

Kanske ska träffa en svensk tjej ikväll, beror på hur hon jobbar. Annars hänger jag nog bara på hostelet tror jag.

Nä nu ska jag klättra ner från min säng (har fått överslafen i våningssängen, hoppas verkligen inte jag trillar ut)

Translation

For all My friends out there who doesn't speak or read Swedish there is now an translation thing on the left so you can translate and read about my life in the states :)

But I something sounds weird, it's not me it's the translation! So if there is something you don't understand or something that sounds not good pls ask me instead of going around and wonder what I mean :))

Cheers

Summary of 2011.

Nytt år, man borde kanske sammanfatta 2011.

Januari, Var en hemsk månad. Jag avslutade 2010 hemma i Sverige efter att ha förlorat min morfar och det var begravning och farväl och tusentals tårar. Den 6e åkte jag tillbaka till Egypten i tron om att jag mådde bra, det gjorde jag inte så en vecka stod jag ut innan jag tog det värsta och bästa beslutet i mitt liv - att lämna egypten bakom mig och åka hem till Sverige igen. Jag jobbade extra på badet i Borås och som personlig assistent, livet gick vidare även om jag inte var i Egypten. Det var även en månad fylld av oro för mina älskade vänner i Egypten, revolutionen var ett faktum och mobilnät och internet stängdes ner. Det var även i januari jag tog beslutet att jag skulle sitta på det första flyget från skandinavien tillbaka hem, det blev inte förns i mars dock.

Februari, Jag har inga speciella minnen från februari faktiskt. Jag jobbade galet mycket och en av veckorna i februari slog jag rekord med 67 jobbade timmar! det var nog även i februari jag fick upp ögonen för basket och här började en historia som kommer följa mig i graven. basket blev en stor del av mitt liv - jag pluggade regler, gick på matcher, läste om resultat och spelare på internet osv. och allt detta tack vare min vän Emelie! (jag vet inte om hon i efterhand ångrade att hon släpade med mig)

Mars, I mars började jag på mitt nya jobb, apelvikens camping. där jag skulle spendera hela sommaren. jag åkte med mina föräldrar till Bjärnum i Skåne för att kolla in Viktors vårshow på skolan han gick på. Fantastisk show mindra fantastiskt vadrarhem. Jag sökte till högskolan i Halmstad (hållbar turismutveckling) Jag åkte tillbaka till Hurghada, 26 mars är en dag jag aldrig glömmer. Både på gott och ont! :) Jag hade en fantastisk vecka med gamla vänner men jag knöt även nya vänskapsband under min vecka och det är jag otroligt glad över såhär i efterhand! Semestern sammanfattades eftråt såhär - kameler, kalla dopp, gebs, svarta shots, sand, taxi turer, telefon samtal, vin, trevligt sällskap, kärlek, british resort, sol, live musik, snygga killar, Mahmya, korwason, no barking, pasta popeye, image, kasa Kennheden, havaianas, mubarak 11, haram, rock, bikini, salladskrydda, white - I LOVE EGYPT

April, Flög hem från Hurghada den 2 april efter 1 timmas sömn och med en baksmälla som inte var att leka med. Självklart hamnade jag på sätet framför nödutgången så jag inte kunde fälla sätet och sova normalt. Väl framme i Köpenhamn tog jag tåget hem till Varberg där mamma och pappa mötte upp. Morgonen efter öppnade jag receptionen för första gången ensam (tror jag) och jag var tröttare än tröttast! Jag var på informationsmöte om hur det är att jobba som Au Pair i Usa via Cultural Care. Vid detta laget hade jag redan gjort klart hela min ansökan och skickade in den någon vecka efter mötet. Jag tatuerade mig den 28 april, 2 hjärtan på högra foten (ett för morfar och ett för mormor)

Maj, Jag och Pappa åkte på den värsta resan någonsin. Vi tog bussen med IFK Örby till Tyskland för att inhandla sprit. jag sov inte mycket och bussresan var det värsta jag gjort ngnsin! Jag pratade med familjen i Usa (som jag nu bor hos) för första gången. och så åkte jag till min älskade Nathalie på semester.

Juni, Jag blev matchad med familjen, vilket innebar att jag nu hade bestämt mig för att åka till Usa ett år och jobba som Au Pair. Jag åkte till Egypten, igen, den 6e och stannade 2 veckor - detta var helt klart de 2 bästa veckorna under hela sommaren. jag hade det fantastiskt roligt med mina fina vänner! Jag fick även min lägenhet som mamma och pappa fick flytta in i åt mig eftersom jag åkte på semester mitt i flytten.

Juli,
Juli var en ganska lugn månad med 2 utsvängningar. Den ena var Hoffmaestro på Sociten, en lyckad kväll med Anna och den andra utsvängningen var när jag äntligen fick träffa mina valrossar (Emma, Felle, Emily och Nathalie) igen. Jag åkte till Skåne en sväng och vi hade återträff och hängde på HBGs festivalen, en kväll som jag sent kommer glömma! Jag avslöjade en stor hemlighet för Camilla och hon var den enda som visste något och jag tyckte det var jätteskoj.

Augusti, Den 1 augusti åkte jag återigen till Egypten och denna gång var det bara Camilla som visste att jag skulle komma och hälsa på (hon fick reda på det på sin födelsedag) Jag lurade min taxichaffis att han skulle hämta mina vänner men så råkade jag dyka upp istället, han blev chockad och sa till mig att det är bara jag som kan komma på ngt sånt men någn som verkligen blev chockad var Malin. Jag traskade in på restaurangen och hon hälsade precis som vanligt innan hon tappade hakan och ja jag vet inte vad som hände. jag skakade i 2 timmar efteråt och jag skulle göra vad som hellst för att få uppleva det där igen. Jag gillar överraskningar. Hade en fantastisk vecka som tyvärr tog slut alldeles för fort, men minnena finns kvar :) Jag åkte till Amrikanska ambassaden i Stockholm för att fixa mitt visum (under hela sommaren fyllde jag i papper, skickade in papper, fick tillbaka papper, fick skriva på papper osv) för att den 6 September åka till Usa. Jag umgicks så mycket jag kunde med mina vänner och jag pratade med min blivande familj några gånger. Jag kom aven in pa hogskolan i Halmstad, men bestamde mig for att jag kan plugga nar jag blir gammal istallet!

September, Jag PACKADE i 5 dagar för att få det hela att gå ihop och sen fick jag ändå betala 1200 SEK för övervikten!!!! Jag var i NY i 5 dagar innan jag åkte med en svensk (Hanna) och 4 tyskar (Jenny, Rebecca, Sarah, Lena) till Seattle. Fram tills dess att vi landade var jag inte det minsta nervös men när vi gick av på flygplatsen ville jag sjunka genom marken och försvinna. Familjen stod där och väntade på mig och det hela blev mycket bra med kramkalas och sedan middag. Middagen var den värsta i mitt liv, jag var nervös, hade svårt att prata för att jag var så nervös och kunde inte äta heller för den delen. Jag hade 2 jobbiga veckor där S testade mig och det var allt för många slag, men det blev bättre och bättre.

Oktober, Jag var på guidad tur i Seattles underjord, vilket är en av de bästa turerna jag varit på. GRYM! Jag upptäckte den skandinaviska butiken här i Seattle, guld! Jag shoppade en hel del. Min fina Emma fick en son, GRATTIS! Det skulle förberedas inför Halloween så vi åkte och köpte pumpor som vi sedan karvade! Jag var på min första riktiga amrikanska fest med plastmuggar (dock oranga och jag blev besviken över att de inte var röda) vi var utklädda och halloween var grymt. Jag hade ledigt torsdag-söndag. Vi firade Halloween, det bästa högtiden ever, vi borde fira det i Sverige också :)

November, Jag blev ett år äldre. Familjen hade sitt årliga pizza party och jag bidrog med en köttbullepizza med Lingonsylt som topping :) Mycket uppskattat och faktiskt mycket gott, även om det inte låter så gott. Jag började plugga tyska, vilket var helt meningslöst då jag såhär i efterhand fortfarande inte snackar tyska! Jag var på guidad tur på en chokladfabrik, mycket intressant. Vi firade Thanksgiving, även detta en toppen högtid som vi borde fira hemma, att umgås med sin familj 24/7 i en hel helg, äta kalkon varje dag och kolla amrikansk fotboll kan inte bli annat än bra. Jag fick även här se en ny del av Usa, nämligen Boise i Idaho. Mycket fint ställe som jag hoppas att jag kan åka tillbaka till någon gång.

December, Umgicks mer än vanligt med mina vänner. I princip varje dag innan jul träffades vi, mysigt! Jag, min värdpappa, S och S kusin var på Svenskt julbord. En mycket lyckad kväll. Vi åkte pulka i bergen, en av de allra bästa dagarna under december. Jag bakade lussebullar for forsta gangen sjalv. Jag hade semester över jul och åkte då till Chicago, en helt okej semester som kunde varit både bättre och sämre. Kom hem 30.12.11 och skulle samma dag senare på kvällen åka vidare till Vancouver för att fira nyår med min maffia :)

Ja, här har ni en sammanfattning av mitt år! 2011 började på sämsta möjliga sätt men avslutades på bästa möjliga sätt. Under året har jag varit med om otroligt mycket och jag tror att det fanns en anledning med allt som skett, det blir lite enklare då.

Extending.

Idaho efter middagen kom samtalsämnet som jag väntat på upp. Mamman sa att vi måste börja tänka på om jag ska stanna eller inte och hur vi i så fall gör med visum :) jag ville hoppa av glädje men gjorde inte det. Vi ska snacka mer om det efter San Francisco :)

Just bu lutar det åt att jag kommer stanna längre!!!

Cheeers

Soon.

Snart åker jag till San Franciscos :) på torsdag eftermiddag går flyget mot den röda bron, solen, värmen, guidad tur på Alcatraz :) jag längtar tokmycket!!

4 months...

oj va snabbt tiden har gått. jag har varit i Seattle i 4 måander imorgon. det känns som jag har varit här kanske
2, ja max 2. jag har hunnit göra så otroligt mycket men även tråkigheter, jag har träffat fantastiska människor men även inte så fantastiska människor, jag har skaffat nya vänner men jag har även brutit vänskapsband - livet hade inte varit såhär intressant i Marks kommun iaf, det är ett som är säkert och jag är väldigt glad att jag tog chansen att åka till Seattle även om det inte var platsen jag drömde om när jag tänkte Au Pair men se så bra det blev :)

I helgen väntar mycket sömn, inte bara för mig så jag och mina fina vänner ska kolla film hela helgen tror jag :) det har blivit min nya grej här. Ikväll blir det bio, vet dock inte vilken film än! :)

phonecall and fever

ja, min kropp har bestämt sig för att sätta sig på tvären och bli sjuk. tror det är ett resultat av för mycket stress, för lite sömn och för mycket alkohol! men man lever bara en gång.

Idag har jag legat i sängen hela dagen, eller nej jag sov 1 timma på soffan uppe när S vilade :) knaprar alvedon och dricker ngn brustablett grej hela tiden, jag vill verkligen bli frisk. NU!!!

Jag har även ringt till en kär vän i Egypten, notan på samtalet blev 450 SEK, ja jävlar va dyrt men det var värt varenda öre!

Jag har förresten köpt en ny telefon också, nu är jag med Iphone :) haha

Cheers!

Swedish house mafia on tour - Happy new year!

Jag var hemma 1,5 timma mellan Chicago och Vancouver där jag Elin och Hanna sjulle fira nyår :)

Vi visste inte vad vi skulle hitta på fram tills förmiddagen på lördagen och vi tog beslutet om att stanna på hostelet där det nya året skulle skålas in :) Det gjorde vi helt rätt i, jag har aldrig haft en så bra nyårsafton i hela mitt liv :) Det var massa folk, alla var trevliga och pratade med alla. Jag gick och la mig 06.15 på morgonen, sov 2 timmar innan det var dags för frukost och sen tid att checka ut.

jag vet inte hur jag ska beskriva min kväll med ord så jag laddar upp bilder istället så får de tala istället :)

TACK tjejer för en fantastisk och oförglömlig nyår!

Chicago.

Vill börja med att be om ursäkt för dålig uppdatering, det finns ingen speciell anledning till varför det har bara inte blivit av.

Chicago var bra men kunde varit bättre. Under min vecka i Chicago hann jag med ganska mycket. jag kommer göra en väldigt kort sammanfattning av min semester. (mest för att jag är lat)
Jag åkte till downtown ensam och gick runt, kollade in Marylin Monroe statyn, köpte mig en Bulls tröja, insåg att Chicago tribune byggnaden är en av de häftigaste jag sett. fasaden är fylld med stenar från olika kända byggnader världen över Sverige fanns med i form av en sten från Slottet i Sthlm, Egypten med en sten från pyrmiderna på Giza :)

Jag funderade länge och mycket på om det var dags för en ny tatuering. Jag spånade på vilket typsnitt jag ska ha och hur stor den ska va, men beslutade mig för att vänta tills jag kommer hem i April :)

Vi åkte även till ett museum, science and industry. jag var där med min pappa när jag var 10, roligt att se det igen :) de hade en julgrans utställning med en gran för varje land.

Min vecka fylldes av basket och ett gråtande barn.

Jag var lycklig över att få åka hem till Seattle igen men jag ångrar inte att jag åkte till Chicago :) det är en fantastisk stad.