Chicken and frogs.

Jag vet inte om jag någonsin har introducerat er för våra husdjur! Så det är väl på tiden. När jag kom hit för snart 10 månader sen hade vi 2 grodor i ett litet akvarie, inte större än en matlåda ungefär. Jag tyckte det var djurplågeri, och gjorde den saken ganska klar för familjen. Jag blev grodansvarig och ger nu vår groda mat varannan dag. Ja just det, för ett tag sen så hittade jag en levande och en död groda i akvariet, mamman fick städa ut den döda grodan och byta vattnet. Det är även den enda gången vi bytt vatten i den lilla bunkern sen jag kom! Nu har vi alltså bara en groda, kanske ingen när vi kommer hem efter 2 veckor utan mat.

 

Vi har även 4 höns, eller hade. Precis innan jag åkte hem till Sverige i april köpte min värdmamma 4 hönor av olika sort. Namnen de fick var Elno, Delno, Waleter och Dokes Ellior. Alla är väldigt uppspelta över att vi har höns i trädgården, alla utom jag. Hönor, va fan?? Det har man på landet :) jag är uppväxt med att ha höns så det är inte det, jag älskade mina hönor när jag var liten. Men här i en storstad?? Dessutom har de inte börjat lägga ägg än, vad ska man då ha de till? Alldeles nyss berättade mamman att Dokes hade dött igår, jag kunde inte roligt låta bli att le. Min teori om att en skulle dö innan sommaren var över stämde. Ni har nog nu (om ni orkat läsa hela höns och tros historien) förstått min inställning till det här med husdjur, iaf om det är grodor i en liten plastburk och höns in the backyard! Jag ogillar det, så mycket att jag inte vill mata eller ge djuren vatten. Men antar att detta bara är en av få grejer jag måste göra även om jag inte vill. Ska försöka ta ett foto på det hela när vi kommer tillbaka till Seattle :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0