Pumpkin farm and burning motorcycle

Idag var det dags för Au Pair möte och det skulle vi ha på en pump farm. Jag hade höga förväntningar då alla går in för Halloween så otroligt mycket i Usa :) Min värdpappa och S följde med, de lekte och jag träffade lite andra au pairer. Ännu mer tyskar att umgås med. Ska kanske träffa ngr av de redan nu i veckan. Efter att ha gått runt ett tag med tyskarna kände jag för att umgås lite med S så jag letade upp de och vi hoppade i från höbalar :) Sedan var det dags för dagens höjdpunkt, nämligen att välja ut en pumpa att göra Jack o Lantern av senare i veckan. Jag har fått känn att jag hittade en perfekt. Vi plockade även emd oss några små pumpor som vi ska göra pumpa paj på :) Spännande, har aldrig gjort det och berättade även påväg hem att jag bara ätit det en gång och då var jag 10 år.

Väl hemma så städade jag lite och åt lunch. Sen bestämde jag mig för att fixa det sista inför halloween festen på lördag så jag begav mig iväg till Target (en affär som har ALLT) påväg dit så var det kaos i trafiken och jag tyckte det rök väldigt mystiskt från vägen men jag såg inte från vad då jag hade en gigantisk bil framför mig, han börjar köra om föremålet och jag hänger på. Det visar sig vara en motorcykel som är övertänd. När jag passert kom brankåren och spärrade av vägen. Jag hittade allt jag skulle ha och lite till :) Nya pyamasbyxor, inneladdor, hårspray och smink till på lördag :) Köpte även lite kort som jag kan skicka hem till er.

När jag kommer hem från min lilla shoppingtur så är huset tomt. Märkligt och attans tänkte jag. jaja, de är väl ute och äter eller ngt och det betyder att jag måste laga mat själv. Efter 10 minuter hör jag steg i trappen och S rusar in i mitt rum och frågar om jag vill ha mat :) Det blev grillat och Majskolvar som vi köpte på farmen idag. Min värdpappa hade även köpt med sig en pumpapaj hem så jag skulle få smaka :) Snällt! Jag har ändrat min uppfattning även om detta. Pumpapaj är gott, jättegott!!!

Jag bjuder på ett bildregn från idag,
























Kommentarer
Postat av: Felle

Har inte haft tid att läsa på ett tag, men hoppa höbalar...tänker på när vi var ute och flummade hemma i Gusum...Saknar dig vännen!

2011-10-21 @ 22:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0