man behöver byta miljö för att inse hur bra allt var..

oj vad deppigt det lät, idag är en deppig dag. utan någon speciell anledning.. jag funderar ganska mycket nu, mer än jag någonsin gjort. och det jag mestadels tänker på är hur bra jag hade det i Eygpten. En klok vän till mig sa att man behöver komma bort från det för att inse hur bra det är. och det har jag gjort nu, när jag var hemma i Sverige var jag sur för att det var kallt, att jag längtade till mina vänner i egypten, att jag var tvungen att cykla till jobbet, att jag inte kunde äta på restaurang varje dag, att ingen som jag kände kunde servera mig pasta popeye eller en ladies med potatisgratäng och pepparsås! 
        
Nu är jag istället sur för att jag måste ha vinterjacka, att alltid behöva ta med mig mössa och vantar, flip flops är inte en del av mitt liv längre, att mina fina vänner är så långt bort, jag är fattig som en hemlös, att allt är dyrt och att jag måste färga håret minst var 8 vecka (annars ser jag ut som jag gör nu, en clown!) Jag behöver sol men framförallt jag behöver Egypten! En liten dos av det iallafall. Men inte är jag bitter för det, det är mitt eget fel att jag befinner mig här och jag tänker inte göra det till ett dåligt år för att jag saknar något/någon! utan jag ska göra det bästa av det och det är bara att gilla läget och färga håret var 8e vecka och att inse att alla mina pengar läggs på flygresor runtom i Usa!
                                                                                                             
Ni behöver inte bli oroliga, jag ska inte lämna min dröm här i Usa för att åka till Egypten (där hade jag varit ännu fattigare än här) men jag kan inte låta bli att önska att det ska vara oktober 2012, jag och Nathalie har precis kommit tillbaka till Sverige efter en fantastisk semester på Hawaii och jag ska än en gång packa min väska och åka hem. Hem till Egypten!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja Julle, jag minns klart och tydligt hur mycket du gapade "skjuuuuut mej!!!" för att du avskydde alla taxi och buschaufförer, hur hemska alla araber som retades, tittade och ropade efter dig var, så du har nog rätt i att du inser först efteråt när något var bra för nu talar du ju väldigt varmt om Egypten ;) Jag kan meddela att du kommer inte komma tillbaka till samma Hurghada, nu är det demokrati och alla blonda utlänningar bör hålla sig inomhus efter mörkrets inbrott om man inte vill bli överfallen....... ;/



Kram

2011-12-15 @ 23:37:06
URL: http://elineverywhere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0