looong week and to less sleep

det känns som denna veckan varat i en evighet.. jag vet inte varför, det har inte varit någon skilland mot de andra veckorna som bara springer iväg. kanske är just det, att nu är det inte nytt längre utan detta är min vardag och mitt hem?? Jaja, jag gillar det mer och mer och det gör mig inget att tiden går lite långsammare.. Vad har hänt då?? Jag har umgåtts mycket med mina vänner, varje kväll tror jag :) har även gått och skaffat mig en ny vän, en skånig. Ojj va glad jag blev när hon första gången pratade och jag h´örde Staffanstorps dialekten. Svensson saknar dig inte alls lika mycket längre :) haha! (jo det gör jag)

Jag har varit ansvarig för matlagning denna veckan då min värdpappa är på tjänsteresa (heter det så?) Jag kommer vara mästerkock när jag kommer hem :) jag är ganska nöjd med alla rätter jag har lyckats knåpa ihop. igår var det dock dags för den omtalde bönsoppan som min värdmamma lagar. Bönor kommer också vara min grej när jag kommer hem igen, 17 olika sorter i en enda soppa. jag trodde inte ens det var möjligt och att det fanns så många olika sorters bönor innan jag kom hit!

I helgen är det fullt upp också. Imorgon väntar shopping med Elin, skånskan :) och på söndag är det au pair möte, vi ska åka skridskor. Jönsa varför har du aldrig lärt mig? och efter det är det basket!!! som jag har längtat. Läste även i tidingen igår att snart drar NBA säsongen igång, jag ska nog pallra mig till Portland och kolla en match. kanske när de möter Detroit och så får jag hoppas att jag får en skymt att Jerebko. mina värdföräldrar tycker det är skoj att någon från en håla som Kinna kan spela i NBA :) och att det dessutom är grannbyn till den jag kommer ifrån gör det hela mycket häftigare :) haha!

Ja, nu ska jag njuta av min Chailatte (har äntligen hittat ett ställe som kan göra vettiga) och läsa lite på den nya (för mig) twilight boken. Edwards version av Twilight :)

Cheers!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror du fixar det galant iaf :-) hade gärna varit där och åkt med dig puss

2011-12-09 @ 19:59:44
Postat av: Julia

Jonsa, det ar bra om du skriver att det ar fran dig. nu fattade jag det men till nasta gan :)

2011-12-10 @ 08:32:53
URL: http://juliakjellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0