47 saker att göra innan jag dör...

Håller på att göra en sk The Bucket list, 100 saker att göra innan jag dör. Men jag behöver er hjälp, har bara kommit på 47 saker.. Vad är viktigt att göra innan man dör? och nu menar jag INTE bygga hus, skaffa familj blablabla utan saker att göra och se (har iofs med en sådan där familje grej, nr 45) UTAN INBÖRDES ORDNING!

1.       Bestiga Kebnekaise

2.       Ta dykcert

3.       Hoppa bungyjump

4.       Hoppa fallskärm/skydive

5.       Besöka alla kontinenter

6.       Backpacka

7.       Skriva en bok

8.       Bo utomlands mer än 1 år sammanhängande

9.       Se pyramiderna

10.   Vandra Incaleden

11.   Se Machu Picchu i Peru

12.   Se Colosseum i Rom

13.   Vandra på Kinesiska muren

14.   Åka upp på sockertoppen i Rio och se Cristo redentor

15.   Besöka Petra i Jordanien

16.   Se Taj Mahal i Indien

17.   Besöka Chichén Itzá

18.   Se Ankor Wat i Kambodja

19.   Frihetsgudinnan USA

20.   Operahuset i Sydney

21.   Moais (stenfigurerna) på Påskön

22.   Resa till Färöarna

23.   Åka över Golden gate bron, USA

24.   Simma med delfiner

25.   Träffa någon som heter precis som jag

26.   Flyga luftballong

27.   Uppleva Norrsken

28.   Vandra i Norrland

29.   Vara på en savann

30.   Se Victoriafallen Zambia

31.   Se the BIG 5 (Leopard, Lejon, Noshörning, Elefant, Afrikansk buffel)

32.   Bila på Rout 66 (från kust till kust) USA

33.   Dyka i Stora barriärrevet Australien

34.   Besöka Grand Canyon USA

35.   Besöka  världens högsta byggnader (Bank of China Tower, Central Plaza, Empire State Building, Shun Hing Square, Citic Plaza, Two International Finance Centre, Jin Mao Building, Sears Tower, Petronas Towers, Union Square Phase 7, Shanghai World Financial Center, Taipei, Freedom Tower, Three Empires Tower, Russia Tower, Burj Dubai)

36.   Besöka Pompeji Italien

37.   Se Stonehenge England

38.   Se Abu Simbel Egypten

39.   Se hällristningarna i Tanum Sverige

40.   Se bibloteket I Alexandria Egypten

41.   Resa norr om polcirkeln runt sommarsolståndet och tillbringa en natt och se solen cirkla ovanför horisonten

42.   Besöka Auschwitz Polen

43.   Vara hopplöst förälskad

44.   LEVA LIVET

45.   Bygga en stor walk in closet

46.   Fota mig tillsammans med Hollywood skylten USA

47.   Övernatta på Mahmya Egypten

 
Detta är vad jag har kommit fram till än sålänge, Hjälp mig med resten, kom nu mer förslag :)

xoxo Julle


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj oj! Finns ju en massa saker som man skulle vilja göra ju. :)

2010-08-13 @ 08:02:59
Postat av: julia

vem är du som alltid kommenterar anonymt??

2010-08-13 @ 10:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0