saknar min morfar.

idag såg jag en farbror på stan som var en kopia av min morfar. det var läskigt och jag önskar att jag kunde få se min morfar igen. det går inte en dag utan att jag tänker på honom. har så mycket minnen där han är med och så många saker som påminner om honom som fortfarnade finns här, överallt.

Mamma och jag mötte en annan farbror påväg från mormor innan idag som hade gått till pizzerian med sin rullator, han satte pizzan fram på rullatorn på den där grejen man kan sitta på, och då kom vi átt tänka på morfar igen. en gång skulle han köpa pizza till sig och mormor, det bör tilläggas att det blåste ganska mycket den dagen, morfar gjorde precis som den andra farbrorn och placerade pizzorna på den grejen som man sitter på. det var bara det att på vägen hem så blåste den ena pizzan iväg och landade i gruset, morfar plockade upp den, lade den i kartongen och vandrade vidare hem. han sade aldrig något till mormor att han hade tappat den och hon kommenterade någon gång under måltiden att det kändes som det var grus på pizzan. Morfar spelade då oskyldig. smart morfar jag har :)

SAKNAR DIG.
 
                            


Kommentarer
Postat av: Stefan Kjellberg

Fan va han skratta när han berättade för oss.

2011-08-30 @ 10:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0