sommarlovet är äntligen över!

Imorgon börjar alla public schools igen, jag kan inte påstå att sommarlovet varit jobbigt och ansträngande. Men de där 3 timmarna 3 dagar i veckan som jag får ledigt när S går i skolan är guld värda. Framförallt nu när jag ska plugga, mitt mål är att använda den tiden för att göra uppgifterna för min kurs för att slippa sitta för mycket på kvällarna då jag kan göra roligare saker!

Idag fick jag min första sovmorgon (på en jobbdag) sen jag kom hit för snart 365 dagar sedan! (på torsdag är det ett år sen jag åkte från Sverige och den 13 är det ett år sen jag kom till Seattle) jag började jobba vid 11.30! Helt fantastiskt skönt, älskar det! Vill ha sovmorgon minst en dag i veckan nästa år, ska förslå det på snacket vi ska ha imorgon om hur nästa år kommer se ut :D

När jag vädjade idag sken solen från en klarblå himmel så S och jag cyklade till en park (han cyklade och jag gick) lekte en stund innan det var dags att gå hem och äta lunch. Sen var det dags för vila för S och städning och pluggning för mig.

Efter jobbet tog jag bussen downtown för att möta upp Victoria. Vi skulle idag få upplaga vår första riktiga baseball match. Seattle Mariners tog emot Boston redsox. Redsox är ett bra lag, och det visade även resultatet. 3-4 !

Nu ska jag sova, imorgon har jag inte sovmorgon och jag behöver va pigg så jag orkar plugga hela morgonen! Nu återstår bara att komma på var jag ska plugga. Hemma? Biblioteket? Starbucks?

Godmorgon Sverige! Godnatt USA!

Förresten, pappa ha en fantastisk semester. Och en safe flight! :) hälsa Rhodos och Kostas, Monika + Gabriella + Mikael, ät en glass och bada lite för mig!

Trackback
RSS 2.0