SWEDEN!!!

så då var jag hemma på svensk mark igen, hemma i mitt rum, i Örby! det känns overkligt men jävligt bra. Allt (nästan iaf) är som vanligt, såg påväg till Kinna idag att någon målat om huset, OJDÅ, här händer det grejer! En butik hade stängt, en ny hade öppnat osv. Inga stora grejer som sker i Marks kommun och lilla Örby & Kinna. 
 
Imorse åkte jag till Kinna för att inse att jag var där en timma för tidigt för mitt "möte" och fick då snällt åka hem igen, vilket var ganska bra. Jag hann packa upp mina väskor, städa ur min garderob och packa in alla kläder och även sortera ut all post jag fått under mitt år i USA :D Rummet är nästan skinande rent nu, krävs bara lite finputsning imorgon, då ska jag även rensa ut bland mina skor förresten! Duktigt va? jag trodde aldrig att det skulle ske, men jo jag börjar kanske bli vuxen och förstår att man inte behöver behålla skor man inte använder! Funderar på om jag kanske kan sälja de på typ blocket eller något, någon som vet?? 
 
Sverige är regningt och JÄTTE kallt :( jag gillar det inte!
 
På kvällen efter att vi ätit mackor med svampstuvning, TACK Anna och Oskar! så åkte vi till Mormor för att hälsa på, det besöket som jag varit jätte rädd för då mormor under de senaste halvåret blivit lite (läs väldigt) senil. Och den rädlsa jag hade för att hon inte skulle känna igen mig stämde, hon hade INGEN aning om vem jag var, inte ens när jag berättade vem jag var så fattade hon. Tårarna brände bakom ögonlocken, och det var något av det jobbigaste jag varit med om. min älskade mormor (vet att jag alltid säger att jag inte gillar min mormor så jätte mycket, men det gör jag! iaf från och med idag)! vi skrattade i vilket fall som helst i slutet och jag har lovat mig själv att jag ska dit minst varannan dag och säga hej nu när jag är hemma, för nästa gång jag kommer träffa henne kommer hon definitivt inte veta vem jag är...
 
Senare på kvällen drog mamma med mig ut på en powerwalk! det var skönt, men kallt! 
 
Mina första intryck av Sverige och Svenska är,
- KALLT
- Regnigt och grått
- Folk är otrevliga (säger inte förlåt om man springer in i någon) 
- Ingen som håller upp dörren för en om man är precis bakom och ska gå in eller ut i en affär (älskar USA)  
 
MEN VET NI VAD? JAG ÄLSKAR SVERIGE OCKSÅ, (och imorgon ska jag försöka njuta av regnet, kylan och den gråa himlen) 
 
Men åhh va skönt det var att få krama mamma och pappa igår på stationen i Varberg! <3 
 
 

Mormor och jag  :) 


regn 


Haha, mormor fick på sig min halsduk (som jag berättade att man även kan använda som mössa) 
 


min helt störda pappa, allt är som vanligt i familjen Kjellberg som ni kanske ser !!! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0