wheres home for me?

det känns som att det finns så otroligt många platser här på vårt jordklot som jag kan eller kanske till och med kallar för hemma.

pratade lite med min pappa tidigare idag om vad som händer i Grekland, han skrev i ett av smsen att Grekland börjar bli för mig som Hurghada är för dig. varpå jag svarar, du kommer aldrig ha ett ställe som är som hurgahda för mig. inte om du flyttar dit under en längre period. och inte ens då kanske. jag kommer aldrig bli lika hemmakär i Seattle som i Hurgahda även om jag varit här nästan lika länge.

detta fick mig att tänka lite. det är lite rörigt när jag pratar med människor här som inte känner mig så väl. sa till min granne häromdagen att, In October im finally going back home to Egypt. Hon kollar lite konstigt på mig och säger något i stil med, What about Sweden? Oh no, Sweden is not home, Its just were my parents and most of my friends live. mycket märkligt men så är det och kommer nog att vara så ett bra tag framöver. tror aldrig jag kommer hitta ett ställe som betyder så mycket för mig som Egypten faktiskt gör.

när jag var hemma (se nu skrev jag det) i Sverige på semester för lite drygt en månad sen så sa jag det ska bli så skönt att få åka hem till Seattle igen. och när jag är här så tänker jag på att i Septmeber ska jag faktiskt få åka hem till Sverige för att sedan efter typ 3 dagar åka hemhem till Egypten.

Sverige kommer givetvis alltid vara hemma också. Så summan av kardemumman kanske är att Sverige och Egypten är hemma för mig. Seattle är en toppenstad och jag trivs hur bra som hellst här men det kommer nog aldrig bli ett riktigt hem för mig, tyvärr. Eller nej förresten det är nog bara bra, jag behöver inte fler hem nu. haha!



    
 
bjuder på tre bilder från mitt älskade Egypten!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar den bilden vill tillbaka :( Hoppas du har det bra sötis <3 EMily

2012-05-28 @ 21:06:07
Postat av: Anonym

Älskar den bilden vill tillbaka :( Hoppas du har det bra sötis <3 EMily

2012-05-28 @ 21:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0