The hunger games...

Jag har ännu gång blivit indragen i en triologi. Grannarnas fel denna gång... Boken heter The hunger games (ingen aning vad den svenska titeln är eller om böckerna ens finns på svenska) filmen kommer ut på fredag och jag ska försöka få en biljett till premiären annars får det bli på söndag :)

jag började läsa boken i söndags eftermiddag, trots att jag var väldigt skeptisk till det hela då grannen som gav mig boken är 11 år och sa Jag älskar den. inte nog med det hennes lillebror på 9 år älskar den också! sagt och gjort jag började läsa och tyckte från första sidan att boken var grym! jag har nu läst på varje ledig minut och nu är det roliga slut. Måste vänta på att Emma ska läsa ut del två så jag kan få låna den. Ni alla borde läsa den, vad jag tycker om filmen får ni veta efter helgen! :)


förutom läsning bjuder inte Seattle på så mycket just nu. Idag har varit en jobbig dag jobbmässigt, men nu är dagen snart över och jag blickar framåt med ett leende på läpparna. har mycket roliga saker planerade framöver.

bjuder på lite bilder från helgens St Patricks firande med Jenny och Victoria (en ny svensk tjej), när vi märkte the gumwall och dagens enda ljuspunkt (förutom boken jag läst ut)



Seattles utan tvekan härligaste St Pattys firare

     

Insåg att vi behövde gröna halsband, så sprang till Bartells och köpte lite krafs

  

Jag och Victoria :)

  

Här märker jag the gumwall, efter 6 månader i Seattle var det dags!





Dagens ljuspunkt, jag fick måla lite :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0