seattle - port angeles - forks - la push - seattle

i lördags kl 07.52 ringde mitt alarm (efter en galen utekväll i fredags där vi kom i säng vid 04.30) tröttare än tröttast gav jag mig upp ur sängen och runt 09.30 gick jag och Sara ut för att väcka Matt, som hade tillbringat natten i sin bil på gatan, han var dock redan vaken och efter 1 timams sömn var han redo att köra oss två galna svenska twilight fans till forks :) otroligt snällt, om du läser detta Matt, Thanks alot! :D
 
vi startade dagen med att ta oss downtown för att ta färjan över till bainbridge island. påväg till vår slutdestination hamnade vi i trafikkö i 2 (!) jävla timmar. var beredd att ge upp och vända tillbaka men humöret vände så fort trafiken blev bättre. vårt första stopp i twilight anda blev Port Angeles (där Bella köper boken om vampyrer och varulvar (?) ar jacob en varulv?? och hon och edward har sin första dejt på Bella Italia) vi spanade givetvis in dessa platser innan vi ställde gpsn på FORKS :) här hittade vi Bellas hus, Bellas bil, Cullens hus (från boken, huset i filmen finns tydligen i  Vancouver BC) Forks high school och mycket mycket mer. Efter världens äckligaste lunch (som när vi fick den i en liten box både såg ut och luktade som kräk, fy fan) styrde vi kosan mot La Push, där vi såg Jacobs hus, hans moped och stranden där Bella får reda på historierna om vampyrerna och varulvarnas överenskommelse!
 
Fantastisk dag där La Push tilltalade mig mest. kanske för att stranden där var fantastiskt vacker! :)
 
väl klara där bestämde vi oss för att dra hemåt, vilket borde ta typ 4 timmar. redan här var vi galet trötta efter alldeles för lite sömn natten innan. Vi kommer till färjeläget och får stå i kö i en timma innan vi kommer fram till luckan, batalar 16$ (trots att vi redan betalt 32$ på vägen över) och kvinnan berättar då för oss Drive to lane 24, I have you on the 11.05 (läs 23.05) ferry. Klockan var vid detta tillfälle 10.05 (läs 22.05) jag försökte på väg fram berätta för mina medresenärer att färjan som vi såg vid hamnen faktiskt rörde på sig men de ville inte tro mig. timman vi spenderade vid färjeläget kan ha varit den roligaste och jobbigaste på hela dagen. har inte skrattat så mycket som jag gjorde då på länge! väl hemma somnade jag som en stock :)
 
På söndagen sov vi ut innan vi begav oss till Downtown för en guidad tur :) turen var bra, men guiden var dålig! (ja jag är arbetsskadad, haha)
 
TACK Sara och Matt för en fantastisk dag i Forks och till Sara som kom hela vägen från San Francisco för att hälsa på mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0