ledig dag och thunderstorm

idag har jag varit ledig nästan hela dagen. Galet skont! Familjen har varit på begravning och jag är extremt tacksam att jag inte behövde följa med. Det räckte med att de pratade om begravningen förra helgen för att mina ögon skulle fyllas med tårar, jag fick ursäkta mig och gå därifrån. Begravningar är aldrig kul men det kommer efter vad som hände juldagen för 2 år sedan vara ännu svårare, iaf för mig! Saknar Morfar varje dag!
 
Jaja, nog om tråkigheter. Har iofs inte jättemycket roligt att berätta.
veckan som gått har spenderats på stranden med S, med att kasta sten i floden, i poolen på YMCA och med familjen och deras släkt. målet med de här två veckorna är att jag ska lära S att simma, och det går framåt. för 9 månader sen när jag kom och fortf efter kanske 6,5 månad var han som en igel på mig, vägrade släppa. Men nu helt plötsligt har det hänt något. Han kan flyta på rygg i säkert 40 sekunder och han kan simma (kicka med benen) på rygg i ca 20 meter :) Om jag är stolt är kanske en dum fråga, jag har lyckats (igen) med att få ett barn som är rädd för vatten att komma över sin rädlsa :) han är även han extremt stolt över sig själv och vill visa alla människor han ser hur duktig han är :) varje gång vi tar oss till poolen cyklar vi, ännu en grej som min lille vän har lärt sig under den senaste veckan :)
 
i onsdags var det 4th of July, Independece day, en av de största högtiderna här i USA. detta firades (iaf för mig och min familj) med parad som gick i rött/vitt/blått tecken, god mat, trevligt sällskap, massa vin och fyrverkerier! Fantastiskt roligt att få uppleva ännu en ny högtid, skulle dock till nästa år vilja fira den i en lite större stad. Haley (osäker på stavningen) är mer som en liten by, skulle tippa på som Kinna, så det var inget överdrivet stort i järförelse med vad som händer hemma i Seattle! Jaja, det får bli till nästa år om jag är kvar då.
 
Åter till min dag idag. Jag har som sagt varit ledig och planerade en lat dag i solstolen. Detta började extremt bra med 28 grader och klarblå himmel :) vid 14.30 slutade den extremt bra dagen med att det blev grått och molnigt, synd att säga att det var kallt, men iaf kallare än på morgonen. jag bestämde mig då för att ja men en liten nap kanske inte skulle sitta helt fel. sagt och gjort jag gick in och la mig på soffan, vaknade 2 timmar senare av att det åskade så in i helvete!!! började då fundera på vad jag skulle göra, ska jag dra ut några sladdar osv?? nja, det slår nog i bergstopparna eller skogen :) så jag sket i det och allt verkar funka fint än så länge iaf. nu börjar det klarna upp och jag sitter och väntar på att familjen ska komma hem, magen kurrar av hunger och jag vet inte säkert om de har ätit eller inte. men vill inte äta innan jag vet säkert.
 
nä nu måste jag läsa slutet av min bok, SKAM.
 
 
Cheers,
Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0