fotboll, fotboll och lite fotboll

dagen har verkligen gått i fotbolls tecken. har inte gjort mycket annat än att kolla på fotboll, prata om fotoll (kommer en förklaring till detta snart) och läsa om fotboll.
 
Så vid 12.45 kommer S farmor ut och ropar efter mig. Julia, the game is on! hon har varit väldigt lycklig över att jag var här under matchen mellan Spanien och Italien idag. Ingen här förutom hon är överdrivet sportintresserad. (om det inte gäller amrikansk fotboll) väl inne visade det sig att alla andra visst ville se matchen men ju längre det gick och ju mer dominerande Spanien var försvann de en efter en. I slutet var det bara jag och Farmor kvar. jag funderade dock ganska mycket på hur mycket de här faktiskt vet om fotboll, de frågade massa konstigheter, som tex varför Italien spelade med en man mindre, vem har fått rött kort? hur har vi kunnat missa det? Nja, så var inte ritkigt fallet och ni som såg matchen vet att Italien hade använt sig av sina 3 byten och sedan fick en man skadad. Innan detta gick in här höll jag på att sjunga genom soffan ner i golvet. nästa fråga var varför får man bara byta 3 spelare? jag hade inget vettigt svar på det, någon som vet? jag sa för att man inte ska kunan byta titt som tätt, då blir de ju aldrig trötta och man kan hålla ett hgre tempo hela tiden.
 
Någon timma innan matchen läste jag ut boken från igår och började med Jag är Zlatan Ibrahimovic. en bok som jag har väldigt svårt att lägga ifrån mig. Vissa böcker gör så med mig, något speciellt i de som gör att jag inte kan lägga ifrån mig den innan jag är klar. Twilight serien, The Hunger Games, Kallentoft böckerna, Keplers böcker osv. Men det brukar va böcker som är spännande och av den anledningen vara omöjliga att lägga ifrån sig. Kan inte påstå att Zlatan boken är jätte spännande, inte på samma sätt iaf. Jag har ju inte överdrivet mycket kunskap om hans karriär så spänningen är väl ska de vinna ligan eller inte??
 
Dagen har i överigt inte bestått av så mycket mer. Eller jo förresten, jag glömde nästan av det viktigaste av allt. min lille S har lärt sig cykla. han har inte gjort något annat idag, han är sååååå stolt. och det ska han va! :D Åh va vi ska cykla i sommar, fantastiskt bra. Vi kan cykla tillk parken osv. GRYMT!!
 
Godmorgon Sverige, Godnatt USA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0