Summary of 2011.

Nytt år, man borde kanske sammanfatta 2011.

Januari, Var en hemsk månad. Jag avslutade 2010 hemma i Sverige efter att ha förlorat min morfar och det var begravning och farväl och tusentals tårar. Den 6e åkte jag tillbaka till Egypten i tron om att jag mådde bra, det gjorde jag inte så en vecka stod jag ut innan jag tog det värsta och bästa beslutet i mitt liv - att lämna egypten bakom mig och åka hem till Sverige igen. Jag jobbade extra på badet i Borås och som personlig assistent, livet gick vidare även om jag inte var i Egypten. Det var även en månad fylld av oro för mina älskade vänner i Egypten, revolutionen var ett faktum och mobilnät och internet stängdes ner. Det var även i januari jag tog beslutet att jag skulle sitta på det första flyget från skandinavien tillbaka hem, det blev inte förns i mars dock.



Februari, Jag har inga speciella minnen från februari faktiskt. Jag jobbade galet mycket och en av veckorna i februari slog jag rekord med 67 jobbade timmar! det var nog även i februari jag fick upp ögonen för basket och här började en historia som kommer följa mig i graven. basket blev en stor del av mitt liv - jag pluggade regler, gick på matcher, läste om resultat och spelare på internet osv. och allt detta tack vare min vän Emelie! (jag vet inte om hon i efterhand ångrade att hon släpade med mig)



Mars, I mars började jag på mitt nya jobb, apelvikens camping. där jag skulle spendera hela sommaren. jag åkte med mina föräldrar till Bjärnum i Skåne för att kolla in Viktors vårshow på skolan han gick på. Fantastisk show mindra fantastiskt vadrarhem. Jag sökte till högskolan i Halmstad (hållbar turismutveckling) Jag åkte tillbaka till Hurghada, 26 mars är en dag jag aldrig glömmer. Både på gott och ont! :) Jag hade en fantastisk vecka med gamla vänner men jag knöt även nya vänskapsband under min vecka och det är jag otroligt glad över såhär i efterhand! Semestern sammanfattades eftråt såhär - kameler, kalla dopp, gebs, svarta shots, sand, taxi turer, telefon samtal, vin, trevligt sällskap, kärlek, british resort, sol, live musik, snygga killar, Mahmya, korwason, no barking, pasta popeye, image, kasa Kennheden, havaianas, mubarak 11, haram, rock, bikini, salladskrydda, white - I LOVE EGYPT



April, Flög hem från Hurghada den 2 april efter 1 timmas sömn och med en baksmälla som inte var att leka med. Självklart hamnade jag på sätet framför nödutgången så jag inte kunde fälla sätet och sova normalt. Väl framme i Köpenhamn tog jag tåget hem till Varberg där mamma och pappa mötte upp. Morgonen efter öppnade jag receptionen för första gången ensam (tror jag) och jag var tröttare än tröttast! Jag var på informationsmöte om hur det är att jobba som Au Pair i Usa via Cultural Care. Vid detta laget hade jag redan gjort klart hela min ansökan och skickade in den någon vecka efter mötet. Jag tatuerade mig den 28 april, 2 hjärtan på högra foten (ett för morfar och ett för mormor)



Maj, Jag och Pappa åkte på den värsta resan någonsin. Vi tog bussen med IFK Örby till Tyskland för att inhandla sprit. jag sov inte mycket och bussresan var det värsta jag gjort ngnsin! Jag pratade med familjen i Usa (som jag nu bor hos) för första gången. och så åkte jag till min älskade Nathalie på semester.



Juni, Jag blev matchad med familjen, vilket innebar att jag nu hade bestämt mig för att åka till Usa ett år och jobba som Au Pair. Jag åkte till Egypten, igen, den 6e och stannade 2 veckor - detta var helt klart de 2 bästa veckorna under hela sommaren. jag hade det fantastiskt roligt med mina fina vänner! Jag fick även min lägenhet som mamma och pappa fick flytta in i åt mig eftersom jag åkte på semester mitt i flytten.



Juli,
Juli var en ganska lugn månad med 2 utsvängningar. Den ena var Hoffmaestro på Sociten, en lyckad kväll med Anna och den andra utsvängningen var när jag äntligen fick träffa mina valrossar (Emma, Felle, Emily och Nathalie) igen. Jag åkte till Skåne en sväng och vi hade återträff och hängde på HBGs festivalen, en kväll som jag sent kommer glömma! Jag avslöjade en stor hemlighet för Camilla och hon var den enda som visste något och jag tyckte det var jätteskoj.



Augusti, Den 1 augusti åkte jag återigen till Egypten och denna gång var det bara Camilla som visste att jag skulle komma och hälsa på (hon fick reda på det på sin födelsedag) Jag lurade min taxichaffis att han skulle hämta mina vänner men så råkade jag dyka upp istället, han blev chockad och sa till mig att det är bara jag som kan komma på ngt sånt men någn som verkligen blev chockad var Malin. Jag traskade in på restaurangen och hon hälsade precis som vanligt innan hon tappade hakan och ja jag vet inte vad som hände. jag skakade i 2 timmar efteråt och jag skulle göra vad som hellst för att få uppleva det där igen. Jag gillar överraskningar. Hade en fantastisk vecka som tyvärr tog slut alldeles för fort, men minnena finns kvar :) Jag åkte till Amrikanska ambassaden i Stockholm för att fixa mitt visum (under hela sommaren fyllde jag i papper, skickade in papper, fick tillbaka papper, fick skriva på papper osv) för att den 6 September åka till Usa. Jag umgicks så mycket jag kunde med mina vänner och jag pratade med min blivande familj några gånger. Jag kom aven in pa hogskolan i Halmstad, men bestamde mig for att jag kan plugga nar jag blir gammal istallet!



September, Jag PACKADE i 5 dagar för att få det hela att gå ihop och sen fick jag ändå betala 1200 SEK för övervikten!!!! Jag var i NY i 5 dagar innan jag åkte med en svensk (Hanna) och 4 tyskar (Jenny, Rebecca, Sarah, Lena) till Seattle. Fram tills dess att vi landade var jag inte det minsta nervös men när vi gick av på flygplatsen ville jag sjunka genom marken och försvinna. Familjen stod där och väntade på mig och det hela blev mycket bra med kramkalas och sedan middag. Middagen var den värsta i mitt liv, jag var nervös, hade svårt att prata för att jag var så nervös och kunde inte äta heller för den delen. Jag hade 2 jobbiga veckor där S testade mig och det var allt för många slag, men det blev bättre och bättre.



Oktober, Jag var på guidad tur i Seattles underjord, vilket är en av de bästa turerna jag varit på. GRYM! Jag upptäckte den skandinaviska butiken här i Seattle, guld! Jag shoppade en hel del. Min fina Emma fick en son, GRATTIS! Det skulle förberedas inför Halloween så vi åkte och köpte pumpor som vi sedan karvade! Jag var på min första riktiga amrikanska fest med plastmuggar (dock oranga och jag blev besviken över att de inte var röda) vi var utklädda och halloween var grymt. Jag hade ledigt torsdag-söndag. Vi firade Halloween, det bästa högtiden ever, vi borde fira det i Sverige också :) 



November, Jag blev ett år äldre. Familjen hade sitt årliga pizza party och jag bidrog med en köttbullepizza med Lingonsylt som topping :) Mycket uppskattat och faktiskt mycket gott, även om det inte låter så gott. Jag började plugga tyska, vilket var helt meningslöst då jag såhär i efterhand fortfarande inte snackar tyska! Jag var på guidad tur på en chokladfabrik, mycket intressant. Vi firade Thanksgiving, även detta en toppen högtid som vi borde fira hemma, att umgås med sin familj 24/7 i en hel helg, äta kalkon varje dag och kolla amrikansk fotboll kan inte bli annat än bra. Jag fick även här se en ny del av Usa, nämligen Boise i Idaho. Mycket fint ställe som jag hoppas att jag kan åka tillbaka till någon gång. 



December, Umgicks mer än vanligt med mina vänner. I princip varje dag innan jul träffades vi, mysigt! Jag, min värdpappa, S och S kusin var på Svenskt julbord. En mycket lyckad kväll. Vi åkte pulka i bergen, en av de allra bästa dagarna under december. Jag bakade lussebullar for forsta gangen sjalv. Jag hade semester över jul och åkte då till Chicago, en helt okej semester som kunde varit både bättre och sämre. Kom hem 30.12.11 och skulle samma dag senare på kvällen åka vidare till Vancouver för att fira nyår med min maffia :)



Ja, här har ni en sammanfattning av mitt år! 2011 började på sämsta möjliga sätt men avslutades på bästa möjliga sätt. Under året har jag varit med om otroligt mycket och jag tror att det fanns en anledning med allt som skett, det blir lite enklare då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0