Got a question - heres the answer.

Fick en fråga här på bloggen som jag tänkte svara på, såhär löd den:

Hej Julia hittade din blogg för ett tag sen och kolla in här lite då och då. Jag tänkte bara fråga en/två sak åkte du med Cultural care? Och valde du den första familjen som du bli matchad med? Ska själv åka iväg som au pair =)Kram

Hej Madeleine (stavade du ditt namn så)
Jag åkte med CC med den enkla anledningen att det var så sjukt mycket enklare med papprena som man behövde skicka in än för tex Au Pair in America. Man kunde skicka ut referens grejen via mail istället för att posta det. Och jag tyckte att det var enklare så och ja var väl lite lat. haha! Jag är JÄTTEnöjd med organisationen och har inget över huvud taget att klaga på. Min LCC är nog den bästa man kan ha. Det har varit en disskusion om vilken organistaion som är bra och mindre bra och att många som åker med CC hamnar i rematch. Jag anser att det inte är CCs fel utan i många fall familjens och Au Pairens. Man pratar inte tillräckligt med familjen innan man åker och man vill komma iväg så fort som möjligt och tackar ja utan att vara helt säker på att det är rätt familj för just dig! Jag gick på magkänslan och det visade sig vara toppen! Jag valde den första familjen som jag pratade med (hade en matchning innan som jag aldrig hörde något från och som jag ändå inte hade tackat ja till då de hade 5 barn där den äldsta var 7)

Var detta svar på din fråga? :)


Lycka till med matching osv. Du kommer inte att ångra att du åkte, det är ett av de bästa besluten jag tagit. (ni som känner mig vet att Egypten beslutet är det bästa) Och förresten, tveka inte att höra av dig igen om du kommer på fler frågor antingen här eller via min mail, [email protected]
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0