långt längtade lördag

Oj vilken konstig rubrik det blev. haha!
 
lördagen förra veckan var väldigt speciell, inte nog med att jag var på semester i SF så skulle jag få träffa Elin igen efter 5 månader ifrån varann. (jag hoppas att ni alla minns min fina skånska vän som bodde i Seattle mellan November och Februari/Mars) Efter ett evigt väntande på bussen (och ett beslut om att åka med en annan buss för 21 aldrig verkade komma) så var vi äntligen på plats med lite frukost i magen :) Union square var platsen 12.30 var tiden. Jag såg de långt innan de var på samma sida av gatan som oss, 2 blonda tjejer i svart skinnjacka kan inte va så mycket annat än Elin och Matilda (som också bodde här i Seattle men bara i 2,5 månad och jag träffade henne 2 ggr tror jag) Ett mycket kärt återseende, både att träffa Elin och Matilda.
 
Dagen spenderades i downtown SF, vi hängde väldigt mycket. Överallt. stannade mitt på trottoaren för att disskutera vad vi skulle göra, det var nog det vi gjorde mest under lördagen. Stå mitt i gatan eller i en affär och disskutera vad vi ska göra. Efter ett tag tog vi bussen till Haight Asbury (?) för att jag skulle tatuera mig, det vet vi alla hur det gick med det :( men tatueraren finns kvar, min handled likaså och flygbiljetter till SF har jag ju faktiskt redan så i Augusti smäller det! Vi gick istället runt på gatorna i Haight innan vi käkade middag (eller inte vi, alla utom jag) inan det var dags att säga hejdå för denna gången.
 
När vi vinkat av de vid bussen gick vi hem och kollade Star Wars (fyran) så nu är ännu en film avbockad på listan, jag har redan sett filmen men det var så länge sen så kände att jag var tvungen att se den igen. Kan inte minnas att jag gillade Star Wars filmerna så mycket som jag gjorde denna gången :) Fantastiskt bra film!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0