Vegas baby.

Jag har hunnit med två resor sen sist jag skrev. och jag tänkte nu dela med mig av den vildare av de två :)

Jag åkte den 6e april till LAS VEGAS. landade i Vegas vid 23.50 på fredagen och det första jag möttes av var enarmade bandidter. jajjamen på flygplatsen, är det inte sjukt? Väl på flygplatsen mötte jag upp mitt resesällskap, fina Sara :) en tjej som jag lärde känna när jag var i San Fran i januari. sjukt skoj att träffas igen. väl på hotellet så gjorde vi oss iordning för en vad vi trodde skulle bli en lugn kväll. det blev det inte, vi kom hem vid 05.30 på lördagsmorgonen. vi var väl lite överallt tror jag, skoj hade vi iaf. Sen gjorde vi en av de mest onldiga taxiresorna någonsin. vi bestämde oss vid 03 att vi ville till en nattklubb, sagt och gjort vi ställde oss i taxikön utanför hotellet Ceasars palace (ja man var tvungen att stå i kö för att få en taxi) och vi fick en taxi ganska snabbt. vi frågar då taxichauffören var han tycker vi ska åka, han föreslår ett ställe men säger även att de stänger om en timma, så ni kanske ska åka till ett sk after hour ställe som har öppet till 07 :) ja men det låter bra, efter att han berättat vi kanske måste betala 40$ (280SEK) för att komma in lät det mindre bra. vi velade fram och tillbaka ett tag och han bestämde då sig för att köra in på en parkering tills vi bestämde oss. han förslog då nattklubben pure på ceasars palace, så ja men varför inte tänkte vi. dit åker vi. ja så vi spenderade 15$ på taxi och kom ingenstans. haha.

på lördagen var vi turister och gick upp redan vid 09.30 (tror jag) började dagen med att leta efter en busshållsplats. vi skulle turista och åka på en hop on hop off busstur :) vi frågade någon på hotellet som sa vart vi skulle gå, vi gick och gick men hittade inget. så vi traskade tillbaka och frågade en annan man, det visade sig att bussen vi letade efter stannade precis utanför hotellet :) toppen! den andra idioten vi frågade måste ju varit ny eller hjärndöd. haha. men vi fick ut något annat av vår promenad, eller Sara snarare. Hon höll i två ormar, galet! jag ställde mig på ett säkert avstånd med kameran i högsta hugg :) bussturen som vi efter en stund hoppade på var toppen :) GRYM guide (ja jag är arbetsskadad) vi åkte hela Strippen och såg den kända Vegas skylten, alla stora hotell, alla kända wedding chapel, New York New York. men även den kanske mindre kända stadsdelen down town. vi stannade på en outlet där jag köpte ett nytt magnet armband och ett par converse :) mycket nöjda med våra inköp gick vi mot bussen och sedan tog vi oss hem mot hotellet :) på kvällen var det dags för utgång och vi ahde denna kväll ett bestämt mål, nattklubben XS :) grymt bra ställe och det var värt varenda öre vi spenderade på att komma dit. vi kom väl hem vid 04 tror jag, ömma i fötterna och jävligt trötta somnade vi snabbt för att vakna tidigt på söndagen.

på söndagen gick vi runt på strippen hela dagen. vi var även riktiga vegas turister och började dagen med en cosmopolitan på hotel comsmopolitan :) klockan var väl 11 då :) härlig start på dagen. efter ett tag blev vi lite törstiga och stannade på en super market och köpte en öl (sara gjorde, vi skulle dela men jag pallade inte med öl, haha) vi gick sedan till den del av Vegas som gjorde att min Egypten längtan blev om möjligt ännu värre. hotel Luxor. byggt som Cheops pyramiden, exakt lika stor tydligen. grymt häftigt. de hade även en obelisk, spfinx och massa fina målningar vid entren. vidare efter detta gick vi till hard rock och åt :) klockan 18 var det dags för mig att möta upp min farbror med familj i receptionen så vid 16.30 bestämde vi oss för att gå mot hotellet för att hänga vid poolen en timma :) väl inne i receptionen säger jag till Sara att jag ser en kille som ser ut precis som min farbror (dock stod killen med ryggen mot mig) vi gick väl kanske tre meter till och där stod de, min farbror, hans fru och deras två barn. det kändes helt sjukt att bara springa på de sådär, grymt kul att träffas igen :) på kvällen åt vi middag och det blev dags för Sara att åka hem till SF.

jag stannade dock en extra dag för att på måndagen följa med mina släktingar på utflykt. Valley of Fire stod på schemat :) grymt fint ställe och väl värt ett besök. för 8 år sedan var de där och gifte sig och nu fick jag och barnen följa med och se var det hela skett. efter detta var det dags för mig att åka tillbaka hem till Seattle.


jag minns inte om detta skedde på lördagen eller söndagen. men vi gjorde även en till sjukt onödig taxiresa. det var nämligen så att vi fick lite ont om pengar (borde va på söndagen nu när jag tänker efter) eller nej vi behövde en bank of america bankomat så sara kunde lösa in sin check. (något man fortfarande använder sig av flitigt i Usa) sagt och gjort vi letade upp närmsta bank of america på internet, ställde oss än en gång i taxikön, denna gång utanför hotell Ballys (där vi bodde) fick en taxi och hoppade in. första stället vi förklarade hade han ingen aning om var det låg, men förberedda som vi va så hade vi tagit reda på mer än ett ställe, vi hittade det och taxichauffören körde oss till en drive in bankomat. sara kommer på vägen på att oj hon har glömt sitt bankomatkort, som tur är hade jag med mig mitt. så sara hänger ut genom bakrutan samtidigt som hon försöker höra vad jag säger för kod och hur hon ska gå till väga. chauffören verkar bli lite smått irriterad på oss här och höjer därför musiken, ganska mycket! efter mycket om och men är checken insatt på mitt konto och vi har helt plötsligt inte så ont om pengar :)


        


        

Fler bilder finns på facebook om ni är intresserade. jag somnar snart så kan inte ladda upp fler här.



Kommentarer
Postat av: Stefan

En fin liten utflykt.

2012-04-18 @ 20:06:15
Postat av: Fredrik

Underbart, grymt, störtskönt. Vad kan man annat kommentera om världens häftigaste stad!? I nästa liv är jag född där.

2012-05-03 @ 08:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0