sometimes its good to be blond and have a swedish accent...

iallfall när man har brottom till bussen och genar över "vägen"/spåret i tunneln i down town. det räddade mig från böter på 1000 $ Ohhh herre! jag skakade när den där polisen ropade på mig och kom fram och sa
- Thats illegal, you can have a ticket of 1000 $!
- Im new here, didnt know. Im really sorry!
- I can hear that, dont do it again. Okay??

har nog aldrig gått uppför en rulltrappa så fort förut för att försvinna därifrån. Kommer aldrig mer våga ha på mig min röda jacka när jag ska åka buss i DT, de kommer garanterat känns igen den. Köpte en ny idag men den anledningen, :) dock en poncho grej, svart. hittade även en väska, Nathalie Svensson den hade varit något för dig. innanför ngn dum dragkedja är det leopard typ, men den dragkedjan är och förblir stängd :) haha! Ja Mamma jag behövde en ny väska, min gråa har gått sönder och har ingen mer som jag får ner ombyte osv i som man behöver ha med sig överallt när man tar hand om barn :)

idag är det sista dagen som den gamla au pairen är här, eller ja hon åker inatt! det känns skönt och jobbigt. Ingen att fråga om det är något jag undrar, men också ingen annan som kollar hur jag gör allt och som har sina egna (konstiga) regler. här ska ske en förändring :) Mamma du skulle varit här och hjälpt mig, det hade varit till stor hjälp. Vi kör med ditt trick, 123. Vilket inte fungerar alls som på mig! haha!

sitter nu och försöker hitta lite klasser jag ska ta på universitetet. Än sålänge har jag hittat : Conversation skills your mother never thought you - english pronunciation, speak clearly - introduction to german - perfecting english grammar! Hur låter det?? :) har dock hela 30 timmar kvar innan jag nått upp i mina 6 credits som är totalt 72 timmar.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Ska du vara kvar ett år får du nog hålla dej ifrån polisen.

2011-09-17 @ 10:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0