a non working car and a grandma!

Imorse när vi skulle åka till skolan, jag S farmor och farfar vägrade bilen starta! jag kände stressen över att inte komma till skolan i tid (ni som känner mig vet att jag hatar att vara sen) Vi ringde K som berättade vilken granne vi skulle be om hjälp (kan tydligen inte fråga vem som hellst) och det gick fint att starta bilen med hjälpen vi fick. jag var vägvisare och farfar körde. väl framme på skolan så skulle givetvis farmorn med in och kolla hur skolan ser ut! (vilket inte är något att se) under tiden han var i skolan läste jag en bok som jag fick låna av Hanna häromdagen, den verkar dock inte jättebra. Men den är svensk och det är vad som räknas nu :) det kommer nog bli svårt att få tag i svenska böcker här, i Egypten hade jag ju min fina biblotikareie Jessica som tipsade om böcker i bokhyllan då och då men här finns ingen Jessica :(

väl hemma igen efter skolan så skulle vi äta lite lunch, kan ni gissa vad det blev till lillkillen?? Mac n Cheese, ovanligt va? :) jag åt dock en sallad med lite rökt lax till, det var mycket gott. Man ska inte bara prata illa om farföräldrarna för god mat det tar de iaf med sig :) de börjar gå mig på nerverna nu, men det gör inget för ikväll åker de hem igen. Nu är jag ledig en stund, lillkillen vilar och förhoppningsvis sover han till jag slutar :) ikväll blir det för ovanlighetesskull (igen) sushi till middag med mina tyskar och Hanna. Ska bli trevligt med lite onsdagshäng! behöver komma bort från huset lite också, har inte varit borta härifrån på ett tag nu... Sen i söndags tror jag, ätit med familjen och farmor och farfar varje kväll!

något jag funderade över igårkväll innan jag kunde somna var varför amrikanare är så bekväma av sig? alla hushåll har diskmaskin, torktumlare (de flesta hus har ingen stans där du kan hänga upp kläder som du inte vill tumla, jag har hittat en krok i garaget där jag torkar mina tröjor!!!) städhjälp och nanny (iaf många va de) till vissa hus kommer det även någon och tar hand om deras trädgård, vi har en kvinna som fixar mammans garderob då och då :) hörde även från en annan Au Pair att hennes familj har en kock som kommer då och då, lagar massa mat och fryser in som de sedan kan värma till middag och lunch! jag tycker detta är väldigt roligt, de hade kunnat spara så sjukt mycket pengar på att göra det själva eller ge sin Nannyt mer pengar och att hon skötte hushållet. även om de har alla dessa bekvämligheter så ser det ändå ut som ett bombnedslag jämt. om man nu har en diskmaskin som fungerar alldeles utmärkt varför kan de då inte ställa in disken direkt där istället för att bygga berg i diskhon?? detta är för mig obegripligt och jag funderar på att fråga någon varför de gör så bara av ren nyfikenhet :)

jag saknar min Mamma och Pappa, jättemycket! kan ni inte bara åka hem från Grekland så jag iaf kan ringa till er??




Ikväll blir det häng med bla dessa två tjejer :)



Bild tagen från The Space Needle. jag tycker det är roligt att Mc Donalds
har en logga på taket :)



Solnedgången här i Seattle är helt okej, men inget slår väl Hugget!??!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0