underground tour, american pancakes and no sleep.

dagen började med att jag hanna och sarah begav oss till SUnflower cafe (som ligger några block från mitt hus) för att äta frukost. det blev omelett med rökt lax och sallad. otroligt gott. vi fick vänta i 40 minuter på att få bord och att få beställa, ett popolärt ställe :)

idag har jag varit på en guidad tur i Seattles underjord, det var en av det häftigaste guidade turerna jag hört. Johan Hjulströms Kairo tur slog den dock med hästlängder! staden brann någon gång i slutet av 1800 talet och då byggde upp den 15 feet (har ingen aning om hur mkt det är i meter, 2,5 kanske??) högre än tidigare för att minska leran och vattnet på gatorna då staden är uppbygd på en sandstrand. några av dessa tunnlar finns fortfarande kvar och vi fick en guidad tur om hur bygget gick till och hur staden en gång i tiden sett ut. otroligt spännande! Kommer lite bilder längre ner på hur det såg ut :) efter turen var det dags för vår veckoträff. denna gång träffades vi på ett ställe som heter Pike place market, ett ställe där man kan köpa mat (råvaror) blommor och lite smått och gott. vi åt middag på hard rock cafe (antar att ni som jobbade med mig i Egypten är i chock!! haha) blev nachos, som vanligt! :) man kan dock inte köpa halv portion här i Usa så det var bara att kränga en hel :) Blev lite shopping åt Nathalie påväg hem också, ett par skor skickas imorgon eller på tisdag över Atlanten till dig!

I fredags sov jag och Sarah hos Hanna och igår sov de hos mig! trångt och jävligt att sova 3 personer i en säng. så stor säng har jag inte, därav lite sömn. men vad gör det. Hanna gjorde american pancakes med björnbär i till frukost/lunch igår, såååå gott! det kommer vi äta fler gånger! vi har kollat film och snackat skit! igår åt vi fruktsallad hela kvällen och kollade på letters to Juliet, fick gråta en skvätt. det var skönt! :)












taget från "tunneln" under trottoaren



tagen på samma ställe fast från trottoaren



fick mig att tänka på Hurghada :)








Rebecca, Jenny och Hanna utanför Pike place market



Rachel the pig - om man ger henne 25 cent ska det bringa lycka!



My flowergirl -  Hanna!



Godmorgon Sverige, Godnatt Usa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0