fiskbullar, lingon berries, marabou chocolate and letter from Sweden!

efter lunch idag tog jag med mig lillkillen på äventyr. Vi körde och körde och så körde vi lite till för att sedan stanna till på 67th och 15 ave där min nya favorit butik och antagligen Seattles bästa affär ligger. Scandinavian specialties :) Det var som att gå in i himmelriket för mig men inte för min ekonomi, men det struntar jag i :) haha! Fick med mig lingonsylt, fiskbullar och marabou choklad. Lyckan är överväldigande! Det borde finnas en sån liten affär i alla städer världen över, jag begriper att det aldrig skulle gå runt men det hade varit toppen :) I butiken fanns knäckebröd, singoalla kex, ballerina kex, sylt, saft, godis, lutfisk, sill, kläder osv. det fanns även handdukar från Ekelund och Espe i Horred (kände mig nästan hemma)

och inte nog med denna lycka, varje dag när jag hämtar in posten hoppas jag på att det ska vara något till mig. Idag bestämde jag mig för att ge upp hoppet och bara vänta och se när jag bläddrar genom kuverten. Och idag till min stora förvåning var det ett kuvert till mig frankerat i Sverige :) Tjoohoo! Det var min fina Nathalie som skickat ett kort till mig, när jag läste det svämmade tårarna över så ska försöka senare igen :)

Jag har även hittat Seattles svar på Solsidan, bild finns nedan :)














Kommentarer
Postat av: Stefan

Verkar vara som Sverige. Men du har inte hittat någon mer Kjellbergare eller

2011-10-08 @ 11:58:24
Postat av: Nathalie

Fler som Ni Kjellbergare är svåra att hitta;) one of à kind<3

2011-10-08 @ 16:20:34
Postat av: gittan lindgren

Förstår din lycka. Det man mest längtar efter när man inte är i Svedala är marabou mjölkchoklad mmm så gott. Fiskbullarna får du gärna behålla

2011-10-08 @ 23:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0