english course, baby and egypt

Jag vill börja med att säga GRATTIS till Emma och Henke som har fått en liten son :) jag önskar mer än någonsin att jag var hemma i Sverige så jag kunde ta mig söderut och hälsa på er, men så är inte fallet så jag får väl vänta på bilder från er och Nathalie och nöja mig med det sålänge. När han fyller 1 kan ni räkna med mig :)

Igår var jag på engelska kurs, mina värdföräldrar sa till mig att det är bortkastad tid och pengar. Jag behöver inte gå på någon engelska kurs då min englska är bättre än många amrikaners. haha! :) Jag funderar därför på att skippa nästa engelska kurs som jag har skrivit upp mig på. Det är en grammatik kurs. Det lilla kruxet är bara att om jag inte går kommer inte kursen bli av då vi bara är 6 stycken och det är minumum och hoppas jag av är de bara 5. Jaja, jag kan inte tänka på alla andra. Jag funderar på att leta upp en arabiska kurs istället! :) Jag läääääängtar till jag får börja läsa tyska igen, det ska bli så skoj!

Egypten, ja vad ska jag säga. det är det enda som surrar i mina tankar under dagarna och nätterna också för den delen. Jag ska inte ge upp, det kan jag inte för jag har sagt att jag måste ge det till efter jul. men det är sjukligt jobbigt att sakna något så fruktansvärt mycket som jag gör! Inte nog med det men det är miljoner saker i Usa som påminner mig om Egypten. Mountain Dew (?) Radio Shack, Cinnabon, all musik som spelas var jag än går har en koppling till Egypten - många av låtarna är de som spelas på Shade på tisdagar och lördagar, passerade en biograf häromdagen som hette Egyptian, det finns en butik i DT som säljer saker bara inporterade från Egypten, Hannas värdbarn hade ett godsedjur som hon visade mig - jag kollade på lappen och där stod det Made in Egypt! Antar att det skulle vara såhär vart jag än åkte eftersom jag har så otorligt många minnen från Egypten men det gör inte det hela enklare direkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0