17 different types of beans

min värdfamilj har en förkärlek till bönor och den har jag fått ta del av idag. till middag serverades det bönsoppa med bacon. i soppan fanns inte mindre än 17 olika sorter av bönor. jag trodde inte det fanns så många olika sorter. vissa var mindre goda än andra. jag vet inte vad som hänt med mig sen jag kom hit men jag testar allt som ställs på matbordet, även om jag vet redan innan att jag inte kommer gilla det. ett urval på vad som ätits sen jag kom till seattle är - bönor i massor, kronärtskocka (?), rödbetor, bacon med fett (utan att leka CSI allt för mkt), honung, mac n cheese, soppa. kommer nog vara mindre kräsen när jag kommer hem. förhoppningsvis i april annars i oktober.

ja där har ni min hemliga resa som jag sparar pengar till. det är nämligen så att en av mina närmsta vänner ska gifta sig i april och det kan man ju inte missa. jag planerar en weekend i Sverige i slutet av april :)

Felle, svar på din fråga är. jag har faktiskt inte sett jättemånga i sandaler och sockar däremot ballerinas och sockar. det verkar med poppis här. kanske en och annan uteliggare som har sockar i sina sandaler. men det känns som det är okej om man inte har ngt hem! eller?? <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0