when did rubberboots become a part of my life?

det är sjukt. jag har alltid varit emot användandet av gummistövlar, i ALLA lägen. och helt plötsligt så använder jag gummistävlar mer än något annat av de paren jag äger. dessutom är mina gummistövlar chockrosa så alla som möter mig ser de och jag har fått några kommentarer om att de är fina. några har även frågat var jag köpt de? jag svarar alltid lika stolt Hemma i Sverige! :)

användandet av gummistövlar i detta land, eller iallafall i Seattle, är omänskligt! jag begriper inte hur de tänker men det är det är inte bara detta område inom modet jag inte förstår. men att ha gummistävlar verkar ha satt sig på deras hjärna för även om solen skiner och det är varmt (det händer dock inte ofta) så har folk på sig gummistövlar. jag tror iofs att detta händer hemma i sverige också sålänge man har Hunter stövlar är det okej. men va fan, här behövs det men när det väl är fint väder kan de väl använda sina fina ballerina skor eller iallafall något annat än gummistövlar. eller??

något annat jag måste få ur mig gällande hur man klär sig här. har man inte gummistävlar så har man flip flops, oavsett väderprognos och tempratur. I måndags mötte jag en kille (kanske 30 år) som hade shorts och flip flop. jag hade vinterjacka, vinterstövlar, mössa och vantar! vad hände där??

Summan av kardemumman är att jag älskar att traska runt i mina gummistövlar och bete mig som en äkta amrikan och amrikanarna de använder nog flip flops året runt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0