the thanksgiving weekend!

jag har ju redan berättat lite om vad jag hittade på i Idaho under min Thanksgiving helg. men det finns ju så mycket mer att berätta, jag vet knappt var jag ska börja :)

Jag kan ju börja med att säga att jag älskar Boise och Idaho. Solen sken i 5 dagar och det var varmt och skönt ute. Man kunde gå runt i kofta vissa dagar utan att frysa, det händer inte i Seattle. jag vill åka tillbaka NU! Min värdfamilj har verkligen gjort allt för att jag skulle trivas och för att jag skulle få se allt staden har att erbjuda. Jag minns inte ens vilken dag vi gjorde var, minnet är bra men kort. Okej, jag skriver utan någon ordning och utan vilken dag vi gjorde vad.

I Boise finns ett hotell som har olika teman på alla rum. Precis ett sådant hotell som jag vill ha när jag sparat tillräckligt mycket pengar :) På deras hemsida http://www.anniversaryinn.com/boise kan ni hitta någora bilder, då man inte fick ta några bilder under turen kan jag inte bjuda på några av mina egna. Mina favoriter var mysteries of Egypt och Hawaiian paradise :) Nästa gång vi åker till Boise ska jag försöka få en natt på det hotellet. Vi fick alltså en guidad tur i alla rum utom ett då det var bokat. Att mina värdföräldrar tog med mig på detta efter att jag berättat för de om min dröm om att få öppna ett eget hotell kändes bra. vi har även under hela helgen funderat på olika teman jag kan ha i de olika rummen och vad som behövs för att göra mina drömmar till min verklighet! Samma dag var vi även på en chokladfabik/butik. det var samma i ett, en väldigt liten men mysig butik. Vi fick pratat lite med ägarna och köpt med oss choklad hem, till min värdmammas stora lycka. Hon älskar choklad! :)

Vi var även på något som liknade Navet i Borås. Jag kommer inte ihåg vad det hette just för tillfället. detta var uppskattat av både mig, S och hans föräldrar. :) det fanns massor med roliga grejer att spendera tid på att försöka lösa. Det roligaste var en spegel (liknande iaf) med en stol på varje sida och om man tände lampan på sin sida så kunde man slå ihop sitt eget ansikte med personen på andra sidan. jag fick se min värdmamma i mitt blonda hår och med mina glasögon! :) det var riktigt roligt. På kvällen kom mina värdföräldrars vänner från college på besök och jag kollade på amrikansk fotboll tillsammans med farfarn. här fick jag alltså en ny lektion. jag börjar förstå den sporten nu efter 5 dagar av konstant fotbolls snack :)

De har även tagit mig runt och kollat på alla olika stadsdelar och massa fina hus. De är väldigt intresserade av arkitektur och gillar att åka runt och kolla på hus. på kvällen åkte vi runt och kollade på christmaslights (kommer inte på något bra svenskt ord för det) folk är galna! jag ska ladda upp bilder på spektaklet senare, men har inte min kamera här. samma kväll tog min värdmamma mig till den botaniska trädgården (det var tyvärr stängt men vi kunde ändå kolla in alla fina lampor som var uppsatta i träden) bredvid här ligger det gamla fängelset, dit ska jag definitivt ta mig under nästa semester i Bopise för en guidad tur :)

Jag har haft en fantastisk helg i Boise trots allergiska rekationer (katt, hund, damm och dålig städning är inget bra för mig), att jag delat rum med S hela helgen, konstig frukost varje dag! Jag trivs bra här, och längtar inte bort det minsta längre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0